arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

معاون وزیر علوم: برخورد با مسیر غلط دانشگاه ایرانیان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان این که در جریان شکایت دانشگاه جامع ایرانیان از برخی مقامات وزارت علوم قرار دارد گفت: این دانشگاه مسیر غلطی را اتخاذ کرده و باید با این مسیر برخورد شود.

«مجتبی شریعتی نیاسر» روز سه شنبه و در حاشیه مراسم قدردانی از نفرات برتر نوزدهمین المپیاد علمی و دانشجویی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت شکایت دانشگاه ایرانیان از وزارت علوم در چه مرحله ای است؟ گفت: من در جریان این مساله هستم و این دانشگاه به زودی پاسخ خود را خواهد گرفت.

وی افزود: ما مسیر قانونی و حقوقی را دنبال می کنیم تا هرچه سریع تر به نتیجه مطلوب برسیم.

شریعتی اضافه کرد: همه دانشگاهیان و مسوولین باید یاد بگیرند که در مدار قانون کار کنند زیرا در غیر این صورت همواره اختلالات و خدشه هایی به نظام آموزش عالی کشور وارد خواهد شد.

وی تاکید کرد: دوستانی که در گذشته و چه در حال حاضر، در مدار قانون عمل نکرده اند و از رانت استفاده کرده اند باید پاسخگو باشند.

شریعتی خاطرنشان کرد: ما باید فراجناحی و در مدار قانون حرکت کنیم و دستگاه هایی از آموزش عالی که از ریل خود خارج شده اند باید بر روی ریل تعریف شده اولیه خود قرار گیرند.

وی همچنین کنترل کمی، ارتقای کیفی، اقتدار و هماهنگی را سه اولویت اصلی خود در معاونت آموزشی وزارت علوم برشمرد و گفت: این سه سیاست در راستای سیاست مدیران گذشته وزارت علوم است که همواره سخن از ساماندهی و هماهنگی می کردند.

وی تصریح کرد: معتقدم باید رشد کمی را در دانشگاه ها کنترل کنیم و ارتقای کیفی را در صدر برنامه هایمان قرار دهیم، زیرا ضعف کیفی در مراکز آموزش عالی ما مشهود است.

معاون وزیر علوم،خواستار تصویب اختیار به مراکز علمی و آموزشی شد و گفت: همه دستگاه ها باید با هماهنگی پیش بروند زیرا در صورت عدم هماهنگی، یک حوزه سیاستی را اعلام می کند که حوزه دیگر توانایی حمایت از آن را ندارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان