arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

عابدینی: از خرید پرسپولیس منصرف شدم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس می گوید طبق پیشنهاد حسین هدایتی در نهایت فقط 6 درصد سهام این باشگاه به پیشکسوتان می رسد.
 
امیر عابدینی درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: از خرید باشگاه منصرف شدم. با توجه به آن چیزی که من در اطلاعیه فروش خواندم، دیدم شرایط مناسب نیست. البته شاید آقای هدایتی در قالب شرکت هلدینگ استیل آذین ایرانیان برای خرید باشگاه اقدام کند. دوستان برای پرداخت پول زمان کمی را مشخص کرده اند. یعنی شما باید از اسفندماه که باشگاه را در اختیار می گیرید باید ظرف 2 سال 290 میلیارد پرداخت کنید. این در حالی است که باید مبلغی هم به بازیکنان بپردازید.
 
وی افزود: طبق اطلاعیه گفتند دیون باشگاه را دولت پرداخت می کند. امکان ندارد که فیفا با این موضوع موافقت کند. زیرا فیفا با دولت طرف نیست و با این باشگاه طرف است. آقایان می گویند ما خودمان دیون باشگاه را تسویه می کنیم اما چگونه می خواهید این کار را انجام دهید؟ اگر پرداخت یکی از دیون با تاخیر صورت گیرد، باشگاه متضرر می شود. برای واگذاری باشگاه 3 اصل قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین فیفا و تعامل بین هواداران را باید در نظر گرفت.
 
عابدینی اضافه کرد: ما این کارها را انجام می دهیم که هواداران را خوشحال کنیم اما برای واگذاری قوانین سختی را در نظر می گیریم. ما در بحث واگذاری به تنها چیزی که فکر نکردیم، هوادار است.
 
او در ادامه درباره جلسه روز گذشته پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: در این جلسه مقرر گردید 70 درصد سهام شرکت پیشکسوتان کهن به آقای هدایتی یا همان شرکت هلدینگ استیل آذین ایرانیان واگذار شود و آقای هدایتی هم در قبال آن 20 درصد سهام باشگاه پرسپولیس را برای شرکت پیشکسوتان خریداری کند. حال در نظر بگیرید 20 درصد سهام باشگاه به شرکت پیشکسوتان واگذار شود بعد 70 درصد همین شرکت متعلق به حسین هدایتی است. یعنی 6 درصد سهام پرسپولیس به پیشکسوتان واگذار می شود. البته آقای هدایتی هم حق دارند زیرا قرار است چیزی حدود 58 میلیارد تومان پرداخت کنند.
 
عابدینی تصریح کرد: حال در نظر بگیرید 6 درصد سهام باشگاه پرسپولیس متعلق به پیشکسوتان است. این پیشکسوتان چند نفر هستند؟ ما از سال 1368 تا سال 1378 پیشکسوت داریم. من معتقدم اگر 2 درصد سهام را به علی پروین و یا پیشکسوتان اولیه واگذار نکنیم در حق آنها ظلم کرده ایم.
 
عابدینی درباره حضور خودش در شرکت پیشکسوتان کهن هم گفت: من پیشکسوت نیستم و نمی خواهم هیچ سمتی هم در شرکت پیشکسوتان داشته باشم. تا به امروز هم هر کاری از دستم برآمده انجام داده ام. آقایانی هم که فکر می کنند من به خاطر منافع شخصی خودم این کارها را انجام می دهم بدانند من سهامدار شرکت پیشکسوتان کهن نیستم.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا برای خرید 100 درصد سهام باشگاه اقدام نمی کنید، گفت: نمی خواهند با شرایط ما کنار بیایند. ما گفتیم 20 درصد در ابتدا پرداخت کنیم و مابقی هم طی 5 سال بدهیم اما با این پیشنهاد موافقت نکردند.
 
عابدینی در پاسخ به این سوال که آیا خریداری حاضر می شود پول خرید باشگاه را ظرف دو سال پرداخت کند گفت: بله کسانی که خودمان پول به جیبشان ریخته ایم تا در خارج از کشور برای ما کاری انجام دهند که البته هیچ کاری هم انجام نداده‌اند و به سود خودشان کار کردند، می آیند و باشگاه را می خرند. این در حالی است که بعد از خرید باشگاه، زندانی‌اش می کنیم!
 
مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: خریدار باید 300 میلیارد تومان ظرف 2 سال پرداخت کند. ظرف 5 سال هم چیزی حدود 300 میلیارد هزینه باشگاه است. یعنی 600 میلیارد ظرف 5 سال هزینه می شود، اگر این پول را در بانک بگذارند سالی 120 میلیارد سود این پول خواهد بود. آقایانی که تجربه کار اجرایی ندارند و تصمیمات این گونه می گیرند، کار را خراب می کنند. طبق قانون فقط باید سهام به فروش برسد و نمی توانند برند را بفروشند اما این دوستان می گویند این همان است و ایرادی ندارد. در بند «ع» تبصره 3 قانون بودجه 93 با صراحت آمد که سهام شرکت های ورزشی و فرهنگی دولتی باید واگذار شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان