arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

هر سواد آموز 6450000 هزار تومان دریافت می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورت با سواد شدن فرد توسط اعضای خانواده مبلغ 6میلیون و 450 هزار ریال به فرد سواد آموز پرداخت می‌شود.

علی باقرزاده با بیان این مطلب که در صورت با سواد شدن فرد توسط اعضای خانواده مبلغ 6میلیون و 450 هزار ریال به فرد سواد آموز پرداخت می‌شود اظهار کرد: در سال گذشته این عدد 5 میلیون و 450 هزار ریال بود که از شهریور  1 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این رقم متوسط هزینه مستقیم سوادآموزی در سطح کشور است و ما این هزینه را به افراد نمی‌پردازیم. در واقع این هزینه برای باسواد کردن هر فرد است .تا کنون این هزینه  را به طور مستقیم به آموزش دهنده بخش دولتی می دادیم یعنی افرادی که داوطلب همکاری در زمینه سوادآموزی و توسط موسسات غیر دولتی معرفی می‎شدند ؛در صورتی که در برنامه آموزشی شرکت کرده و تایید می‌شدند این رقم حق الزحمه را دریافت می‌کردند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش، باعلام اینکه بیش از 80 درصد از بی سوادان توسط نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش با سواد می‌شوند، اضافه کرد: اولویت دوم ما در باسواد کردن افراد هم  استفاده از بازنشستگان، کارکنان اداری یا نهادهای انقلابی مانند بسیج است.

منبع : میزان
نظرات بینندگان