arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

برخی به دنبال ایجاد مجلس دولتی هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: برخی‌ می‌خواهند مجلس سکوت کند، می‌خواهند مجلس دولتی باشد در صورتی که من مطمئنم در جمهوری اسلامی ایران مجلس دولتی بوجود نخواهد آمد.

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان اخیر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در برنامه «شب آفتابی» گفت: حجت‌الاسلام انصاری در این برنامه این موضوع را مطرح کردند که هزار و 588 سؤال در دولت یازدهم از سوی نمایندگان مطرح شده و سوالات نمایندگان خیلی زیاد بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس نظارت بر عملکرد دولت است، افزود: آیا مجلسی که  290 نماینده دارد در طی دو سال حق ندارد این تعداد از دولت سوال داشته باشد. هر نماینده ممکن است در طی دو سال، سه سوال پرسیده باشد آیا این تعداد سوال در مدت دوسال برای یک نماینده زیاد است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اگر یک نماینده مجلس حق نداشته باشد در طول سال حتی سه سوال هم از مسئولان دولت بپرسد که باید وظیفه نظارتی مجلس را تعطیل کرد.

جعفری اضافه کرد: برخی‌ها می‌خواهند مجلس سکوت کند، می‌خواهند مجلس دولتی باشد در صورتی که من مطمئنم در جمهوری اسلامی ایران مجلس دولتی بوجود نخواهد آمد و اگر نگاه برخی این باشد که یک مجلس کاملا دولتی ایجاد شود اشتباه و به ضرر کشور است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: معاون پارلمانی رئیس جمهور باید وسیله وصل دولت با مجلس باشد ولی من نمی‌دانم معاون پارلمانی آقای روحانی برای وصل آمده یا برای فسخ.

وی در خاتمه اظهار داشت: به نظر می‌رسد توسط برخی‌ از اطرافیان دولت و رئیس جمهور به وظیفه نظارتی مجلس، نگاهی انقباضی می‌شود و این به صلاح کشور نیست.
نظرات بینندگان