arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

بازتاب گسترده پيام مقام معظم رهبري به جوانان اروپايي در رسانه‌هاي جهاني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 به دنبال انتشار پيام مقام معظم رهبري به جوانان اروپايي که در آن معظم له ايشان را دعوت به بررسي و تحقيق پيرامون دين مبين اسلام فرموده بودند بازتاب وسيعي در رسانه هاي بين المللي داشت.

اين پيام همزمان در 33 شبکه راديويي به زبان هاي مختلف و 6 شبکه تلويزيوني و خبري برون مرزي صدا وسيما انتشار يافت در شبکه هاي بين المللي نيز بازتاب وسيعي پيدا کرد.

همين گزارش حاکي است که مخاطبان زيادي در چهار گوشه جهان بخصوص اروپا و آمريکاي شمالي در کامنت ها و پيام هاي ارسالي خود به رسانه هاي برون مرزي ضمن تشکر ، نقطه نظرات خود را اظهار کردند. حجم کامنت هاي قرار داده شده در وب سايت هاي رسانه هاي برون مرزي و پيام هاي مخاطبان نشان دهنده توجه ويژه مخاطبان کشورهاي اروپايي و آمريکايي به پيام اخير مقام معظم رهبري مي باشد. لازم به ذکر است در روزهاي آغازين مخابره خبر توسط رسانه هاي برون مرزي در سايت ها و صفحات اجتماعي متنوع ين راديو و تلويزيون ها آمار فزاينده اي از بازديد مخاطبان مشاهده شد به طور مثال تعداد بازديدکننده از سايت وصفحات اجتماعي مجموعاً 3،060،403 نفر و تعداد کامنت و اشتراک گذاري ها در خصوص موضوع فوق 124،294 مورد و تعداد لايک هاي موافق موضوع 211،729 مورد بود.

اين پيام مهم در بسياري از رسانه هاي مستقل جهان و نيز نشريات و خبرگزاري ها و سايت هاي جهان اسلام نيز بازتاب فراواني داشت از جمله مي توان به تايمز، نيويورک تايمز، ياهو نيوز، ايز وستيا،بي بي سي، نيو يورک مگز ينگز، خبرگزاري هاي راشا تودي، اينتر فاکس و ... اما تعدادي از رسانه هاي غربي برخي جملات مهم اين پيام را سانسور کردند. اين رسانه ها از انتشار قسمت هايي از پيام که به سابقه سياه استعماري غرب اشاره دارد، خودداري کرده و تنها گزيده هايي از آن را منتشر کردند.

بي بي سي فارسي با انتشار اين پيام به عنوان تيتر يک سايت خود نوشت : آيت الله خامنه اي جوانان غربي ر به کراجعه به قرآن و زندگي پيغمبر اسلام دعوت کرد.
پايگاه آمريکاي «فارين پاليسي» ضمن انتشار بخش هايي از پيام رهبر انقلاب به جوانان غرب، آن را «بسيار غيرمنتظره» توضيف کرد و استقبال کاربران شبکه هاي اجتماعي از آن را مورد اشاره قرار داد.

خبرگزاري فرانسه در گزارشي با عنوان «آيت الله خامنه اي بر اهميت بررسي اسلام به جوانان غربي تاکيد کرد» نوشت: رهبر عالي ايران تاکيد کرد جوانان غربي به جاي «بلعيدن ديدگاه هاي متعصبانه» ، خود به بررسي اسلام بپردازد.
پايگاه آمريکايي «وترنز تودي» در گزارشي با اين عنوان که رهبر «رهبر عالي ايران به جوانان غربي گفت فکري مشتقل داشته باشيد» ، به انتشار کامل متن پيام رهبر معظم انقلاب پرداخت و از مخاطبان خود خواست که اين پيام را به جواناني که مي شناسند منتقل کنند.
مجله انگليسي the week : رهبر عالي ايران نامه هاي سرگشاده به جوانانغربي نوشت. آيت الله خامنه اي بعد از حملات تروريست ها در پاريس، براي نگاشتن يک نامه سرگشاده اقدام کرد.
مجله آمريکايي «نيويورک» در گزارش خود با عنوان «رهبر ايران نامه اي سرگشاده به جوانان غربي توئيت کرد»، به انتشار تمامي توئيترهاي منتشر شده از سوي دفتر معظم رهبري پرداخت.

روزنامه بين المللي چند زبانه «اپکو تايمز» آمريکا : آيت الله از جوانان غربي خواست اسلام متعصبانه را رد کنند. رهبر عالي ايران تاکيد کرد که جوانان اروپايي و آمريکايي براي مبارزه با موج تعصبي که بعد از حمله تنروها در فرانسه به راه افتاد، به مطالعه و بررسي اسلام بپردازند.
شبکه «تله سور» ونزوئلا نيز در گزارشي ياآور شد: رهبر ايران تصوير ارائه شده از اسلام توسط رسانه ها را رد کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان