arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

چین سکه«شکست جنگی ژاپن»را ضرب می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت چین می خواهد به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم و شکست ژاپن در این جنگ، سکه یادبودی را ضرب کند.

«کوی لی» یک نماینده شرکت دولتی «سکه طلای» چین اعلام کرد که این شرکت به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم و پیروزی مقاومت چین برابر تجاوزهای ژاپن، سکه یادبود ضرب می کند.

وی افزود: این شرکت که زیرنظر بانک مرکزی چین قرار دارد، می خواهد کلکسیونی شامل یک سکه طلا به وزن 1.4 اونس و دو سکه نقره به وزن پنج و یک اونس را تهیه کند.

خبرگزاری دولتی چین (شینهوا) گزارش داد، شرکت های ضرب سکه در کشورهای فرانسه، انگلیس، استرالیا، کانادا و چین در ماه اکتبر 2014 در پکن توافق کرده بودند در این زمینه سکه هایی با مضامین مشابه ضرب کنند. این اقدام که از سوی اتحادیه دوستی با کشورهای خارجی دولت چین (CPAFFC) انجام می شود، راهکاری برای برقرای صلح و دوستی در جهان است.

«ژوگه ونهای» یک عضو اتحادیه به شینهوا گفت: «با حمایت و همکاری ضرابخانه فرانسه، پیشنهاد ما با واکنش های مثبت همراه شد. علاوه بر این کشورها، 6 کشور دیگر از جمله اسپانیا، پرتغال، بلژیک، ایرلند، ایتالیا و فنلاند نیز برای مشارکت در این طرح پیشنهاد دادند.»

وی افزود: این کشورها می توانند در کنار ضرب سکه، اقدامات دیگری در راستای یادبود جنگ جهانی دوم از جمله برپایی نمایشگاه نیز انجام دهند.

سومین روز از ماه سپتامبر، سالگرد شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم است که در چین از آن به عنوان روز شکست فاشیسم نام برده شده و همه ساله با برگزاری مراسمی ویژه، آن را گرامی می دارند.

درگیری های نظامی ژاپن و چین بین سال های 1937 تا 1945، با تسلیم شدن ژاپن در جنگ جهانی به پایان رسید.

مقام های نظامی چین به تازگی و در اقدامی بی سابقه تصمیم گرفته اند از امسال رژه نیروهای مسلح خود را در روزی غیر از روز ملی خود و در سالروز شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم برگزار کنند.

چین، کره جنوبی و کره شمالی که بزرگترین قربانیان ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم بودند، همواره نسبت به جنایات این کشور در جنگ انتقاد داشته و این موضوع سبب تنش در روابط این کشورها شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان