arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

بررسی تحولات عربستان درکمیسیون امنیت

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد تحولات عربستان نیز در جلسه امروز این کمیسیون توضیحاتی را ارائه کرده و گفت:‌ تحولات گسترده در دولت عربستان نشان از تحولاتی در سیاست‌های آن کشور در حوزه‌های داخلی و خارجی است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه امروز خود ضمن بررسی اجمالی در مورد تحولات عربستان و یمن در مورد سفر هیات پارلمانی آلمان و اظهارات نایب رییس مجلس این کشور با مسئولان مربوطه تشکیل جلسه دادند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه امروز خود به بررسی سفر هیات پارلمانی آلمان و اظهارات بی‌مسئولانه و مداخله‌گرانه نایب رییس مجلس آلمان پرداخت. در این جلسه که مسئولانی از وزارت امور خارجه، اطلاعات و اداره کل تشریفات مجلس و مشاور امور بین الملل رییس مجلس حضور داشتند رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با توجه به تذکرات کتبی و شفاهی به دستگاه‌های اجرایی گفت که کار باید درست تنظیم شود و در ملاقات‌های پارلمانی مشکلی به وجود نیاید اما در ملاقاتی که مطابق درخواست وزارت خارجه با عارف صورت می‌گیرد مسائلی پیش می‌آید و اظهاراتی مطرح می‌شود که خارج از عرف و ضوابط دیپلماتیک بوده است.

همچنین در این جلسه بروجردی تاکید کرد که وزارت امور خارجه باید عکس العمل متناسب با رفتارها را نشان دهد که همه بدانند که ایران جای مداخله‌گری آن‌ها نیست.

براساس این گزارش پس از بررسی‌های انجام شده و توضیحات وزارت خارجه و اطلاعات و مسئولین تشریفات مجلس مطرح شد که اولا باید غربی‌ها بدانند و به آن‌ها تفهیم شود که آستانه حساسیت جمهوری اسلامی نسبت به فتنه‌گران بالا است و در این زمینه اجازه دخالت به هیچ احدی نخواهد داد ضمن اینکه اگرچه سفر اخیر هیات از جهات نظم و ترتیب با سفرهای قبلی قابل مقایسه نبوده ولی از این به بعد باید هیات‌های پارلمانی با مسئولیت مجلس ملاقات‌های خود را انجام دهند.

همچنین باید سفیر آلمان در تهران احضار و شدیدا به او اعتراض شود. همچنین وزارت اطلاعات و امور خارجه کمافی السابق به وظایف دقیق خود عمل کنند و نیز وزارت خارجه باید شخصیت اعضای هیات‌ها را به طور کامل همراه با سوابق سیاسی و دیدگاه‌های آن‌ها نسبت به نظام جمهوری اسلامی را در اختیار قرار دهد.

در جلسه امروز کمیسیون امنیت تاکید شد که ارتباط با کشورهای اروپایی و به ویژه روابط پارلمانی با پارلمان‌های اروپا از سیاست های نظام است و منعی وجود ندارد اما باید در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت صورت گیرد.

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد تحولات عربستان نیز در جلسه امروز این کمیسیون توضیحاتی را ارائه کرده و گفت:‌ تحولات گسترده در دولت عربستان نشان از تحولاتی در سیاست‌های آن کشور در حوزه‌های داخلی و خارجی است.

بروجردی همچنین به تحولات یمن اشاره داشت و گفت: انقلابیون یمن بسیار عقلانی و منطقی تحولات را پیش می‌برند.

بر همین اساس رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارشی از سفر هیات این کمیسیون به لبنان و شرکت در مراسم گرامیداشت شهدای قنیطره ارائه کرد و نیز با اشاره به بیانات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت:‌اقدام تلافی جویانه حزب الله لبنان، باعث شور و شعف خاصی شده بود و به صهیونیست‌ها تفهیم شد که هرگونه حمله و تهاجمی با پاسخ دندان شکنی روبه رو خواهد شد و پاسخ حزب الله هم مرز و منطقه نمی‌شناسد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان