arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

وزیر خارجه کانادا از سمتش کناره‌گیری کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جان بیرد» وزیر خارجه کانادا از سمتش کناره‌گیری کرد.

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، جان بیرد وزیر خارجه کانادا در سخنانی رسما اعلام کرد که از سمتش در این پست کناره‌گیری کرده است.

بیرد در سخنانی گفت که شب گذشته به استفان هارپر نخست وزیر کانادا اعلام کرده‌ است که از کابینه و همچنین از پارلمان این کشور استعفا خواهد داد.

یک مقام نزدیک به جان بیرد وزیر خارجه کانادا که نامش فاش نشده، اواخر روز گذشته گفته بود که جان بیرد به سادگی فکر می کند که اکنون وقت مناسبی است که پس از یک عملکرد موفق در دولت ایالتی اونتاریو و پارلمان فدرال، از سمت خود کناره گیری کند.

بیرد 45 ساله مورد اعتمادترین وزیر کابینه محافظه کار استفان هارپر نخست وزیر کانادا بوده است. وی پیش از این رئیس پارلمان، وزیر کشور، وزیر حمل و نقل و رئیس شورای خزانه داری کانادا نیز بوده است.

این مقام آگاه دولت کانادا، همچنین گفت: بیرد تصمیمی برای شرکت در انتخابات پارلمان کانادا که قرار است اکتبر آینده برگزار شود، ندارد. جان بیرد قصد دارد مانند هر مقام دیگر دولتی، به دنبال فرصت های جدیدی در سن 45 سالگی باشد.

بیرد پیش از انتخاب به عنوان وزیر خارجه کانادا در سال 2011 میلادی، تجربه بین المللی کمی داشت. وی یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

فلسطینی‌ها ماه گذشته در جریان سفر بیرد به اتفاق هیات همراهش به رام الله برای دیدار با وزیر خارجه تشکیلات خودگردان، با تخم مرغ و کفش از وی استقبال کردند.

نظرات بینندگان