arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

داعش ساجده الريشاوي و چند محکوم ديگر را بامداد چهارشنبه اعدام کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع امنیتی اردنی به خبرگزاری فرانسه گفت حکم اعدام ساجده الریشاوی عامل انتحاری عراقی که داعش خواستار آزادی او در مقابل گروگان ژاپنی شده بود،‌ بامداد چهارشنبه اعدام خواهد شد.

به گزارش «انتخاب»، این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: «بامداد فردا (چهارشنبه) حکم اعدام ساجده الریشاوی عامل انتحاری عراقی که در ارتباط با انفجارهای سال 2005 عمان محکوم شده بود اجرا خواهد شد».

وی افزود: «فردا گروهی از جهادی ها و در رأس آنها الریشاوی و زیاد الکربولی عضو عراقی القاعده که مسئول حملاتی به منافع اردن است اعدام خواهند شد».

ارتش اردن اعلام کرده است از قاتلان معاذ الکساسبه خلبان اردنی انتقام خواهد گرفت و تاکید کرد خون او هدر نخواهد رفت. دولت اردن نیز روز سه شنبه اعلام کرد پاسخ اردنی ها به سازمان دولت اسلامی، قاطع و تکان دهنده و شدید خواهد بود.

الریشاوی زن عراقی است که در انفجار سه هتل در امان در سال 2005 مشارکت داشت ولی نتوانست بمبی را که همراه برده بود منفجر کند. گروه داعش خواستار مبادله او با کینجی گوتو خبرنگار ژاپنی شده بود ولی این خبرنگار را اعدام کرد ولی اردن برای آزادی الریشاوی در مقابل خلبان اردنی اعلام آمادگی کرده بود.

کربولی متهم به عضویت در سازمان القاعده است که نیروهای اردنی او را در سال 2006 بازداشت کردند و دادگاه امنیت کشور اردن پنجم مارس 2007 او را به اعدام محکوم کرد ولی این حکم هنوز اجرا نشده است. کربولی در تصاویری که تلویزیون اردن در مه 2006 پخش کرد اعتراف کرد یک راننده اردنی را در عراق کشته و به منافع اردن حمله کرده است.

برخی منابع اعلام کرده اند اردن علاوه بر ساجده الریشاوی، قصد دارد چهار محکوم دیگر را نیز فردا اعدام کند.
نظرات بینندگان