arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

اجساد دو اعدامي داعشي مخفيانه در اردن دفن شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزارت کشور اردن اعلام کرد: از مراسم اعدام الريشاوي و الکربولي تصويري تهيه نشده و جسد اين دو تروريست در خاک اردن دفن خواهد شد.

زياد الزعبي، وزير کشور اردن، با بيان اينکه وزارتخانه متبوعش طبق شريعت اسلامي اعدام را انجام داده و از هرگونه تصوير برداري از اجساد جلوگيري به عمل آورده است ، افزود : در زمان حاضر اجساد براي تکميل اقدام هاي پزشکي قانوني به بيمارستان البشير در شرق امان، پايتخت اردن، منتقل شده اند.

درباره زمان دفن اجساد اين دو تروريست داعش نيز جزيياتي ارائه نشده است.
جواد هادي عباس، سفير عراق در اردن، نيز گفت: درباره اعدام الريشاوي و الکربولي هيچ اعلام رسمي از اردن دريافت نکرده و از طريق رسانه ها از اعدام آن دو با خبر شده است.

وزارت کشور اردن در بيانيه اي اعلام کرد که سحرگاه امروز، چهارشنبه، حکم اعدام ساجده مبارک عطروز الريشاوي، زن تروريست داعشي و از اتباع عراق، را بر اساس حکم قضايي صادر شده از دادگاه امنيت بين المللي مورخ 21 سپتامبر 2006 اجرا کرده است.

بر اساس اين بيانيه حکم اعدام زياد خلف رجه الکربولي تبعه عراقي عضو گروه تروريستي داعش، نيز که بر اساس حکم قضايي صادره از دادگاه امنيت بين المللي در تاريخ 6 مارس 2007 به اعدام محکوم شده بود، اجرا شده است.

الکربولي يکي از معاونان ابومصعب الزرقاوي سرکرده سابق القاعده بود که به دست نيروهاي آمريکا در سال 2006 در عراق به هلاکت رسيد.

الريشاوي که در انفجارهاي زنجيره اي هتل هاي امان شرکت داشت پس از آن که کمربند انفجاري وي عمل نکرد توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شد.

روز 9 نوامبر 2005 که به چهارشنبه سياه اردن موسوم است، بر اثر چندين انفجار در امان پايتخت اين کشور دهها نفر کشته و زخمي شدند.

دولت اردن در واکنش به اقدام گروه تروريستي داعش در خصوص سوزاندن خلبان اسير اردني، "ساجده الريشاوي" و "زياد الکربولي" را اعدام کرد.

گروه تروريستي داعش ديروز، سه شنبه 14 بهمن ماه، فيلمي را از زنده سوزاندن "معاذ الکساسبه" خلبان اسير اردني منتشر کرد.

داعش حدود يک ماه قبل پس از به اسارت گرفتن خلبان اردني، مبادله او با "ساجده الريشاوي" را خواستار شده بود.

منبع : العالم
نظرات بینندگان