arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

مخالفت دولت روسیه با حجاب دانش آموزان در مدرسه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دمیتری لیوانف وزیر آموزش و علوم روسیه مخالفت خود را با استفاده از پوشش حجاب برای دانش آموزان دختر در مدارس روسیه اعلام کرد.

به گزارش ایتارتاس، لیوانف روز چهارشنبه گفت: در حال جاضر در سطح فدرال روسیه مقرراتی برای پوشش دانش آموزان در مدارس کشور وجود دارد که هیچ دلیلی برای تغییر و بازنگری در این مقررات نمی بینیم.

وی افزود: این مقررات برای سراسر روسیه واحد است و نکته اصلی آن (سکولار) غیردینی بودن لباس های دانش آموزان است.

لیوانف در همین حال خاطرنشان کرد که با توجه به این مقررات، در هر منطقه روسیه، در قوانین محلی، بندی در مورد تعیین نوع لباس دانش آموزان وجود دارد.

به گزارش رسانه های خبری راویل عین الدین رییس شورای مفتی های روسیه به تازگی در نامه ای از ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خواسته بود تا از حق دانش آموزان مسلمان دختر برای استفاده از حجاب اسلامی دفاع کند.

شیخ عین الدین با اشاره به این که دادگاه عالی روسیه روز 11 ماه فوریه شکایت مربوط به منع استفاده از روسری در جمهوری ماردوویا واقع در منطقه ولگای روسیه را بررسی می کند از پوتین خواستار دفاع از حقوق مسلمانان شد.

پوتین در سال 2012 زمانی که مساله منع استفاده از حجاب در مدارس استان استاوروپول در منطقه قفقاز روسیه و شکایت والدین یک دختر مسلمان از اخراج وی از مدرسه مطرح شده بود ضمن تاکید بر احترام به عقاید مذهبی اتباع روسیه خاطرنشان کرد که مدارس روسیه ماهیت غیرمذهبی دارند که باید به این موضوع توجه کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان