arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

مقام ایرانی: در صورت تحریم جدید سانتریفیوژها را افزایش می دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 حمید بعیدی نژاد مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: ایران متعهد شده است در صورتی که آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه این کشور اعمال کند، شمار سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، بعیدی نژاد در نشست خبری در سفارت ایران در مسکو خاطرنشان کرد: در صورتی که آمریکا تحریمهای جدیدی در مورد ایران اعمال کند، تهران شمار سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم را افزایش خواهد داد.

بعیدی نژاد افزود: طبیعی است که اگر در مورد برنامه هسته ای توافق حاصل نشود دو طرف به مواضع پیشین خود بازمی گردند.

وی ادامه داد: ایران به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد و دستگاههای سانتریفیوژ بیشتری نصب خواهیم کرد.

بعیدی نژاد که رییس هیات کارشناسی مذاکره کننده هسته ای ایران است در ادامه سخنان خود همچنین گفت که مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران با گروه 1+5 اکنون به مرحله ای مهم و حساس رسیده است.

این مقام ارشد وزارت خارجه ایران گفت: در چنین برهه ای، تصمیم گرفته ایم همکاریهای خود را با روسیه گسترش دهیم.

بعیدی نژاد روز چهارشنبه برای گفت و گو با همتای روس خود در مورد برنامه هسته ای ایران وارد مسکو شد.

منابع روسی اعلام کردند: گفت و گو در مورد موضوعات همکاریهای دوجانبه در عرصه خلع سلاح هسته ای، کنفرانس قرارداد منع اشاعه سلاح هسته ای و بحث در مورد قراردادهای دیگر بکارگیری تسلیحات کشتار جمعی در دستور مذاکرات بعیدی نژاد در مسکو قرار داشت.

همچنین اعلام شده بود که مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه ایران با طرف روس در مورد ابتکار خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای و تسلیحات کشتار جمعی گفت و گو می کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان