arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

تهدیدات اینترنت بی‌ سیم را جدی بگیرید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با توجه به گسترش روز افزون اینترنت بی‌سیم، دسترسی به آن همه جا و به آسانی میسر شده است. از طریق این نوع بستر ارتباطی کاربران می توانند در کافی شاپها، فرودگاه و مکانهای عمومی مختلف با لپ تاپ یا موبایل به اینترنت وصل شوند.

در منزل هم راه اندازی شبکه و اینترنت بی‌سیم کار آسانی است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. استفاده از شبکه‌های بی‌سیم مزایای بسیاری دارد اما در کنار آن خطرات مختلفی کاربران را تهدید می کند. اگر در استفاده و راه اندازی شبکه‌های بی سیم هشیار نباشیم امنیت خود را به شدت به خطر می‌اندازیم.
 
خطراتی که کاربران را تهدید می‌کند:
 
هممانطور که گفته شد اینترنت بی‌سیم رایگان در اختیار کلیه افراد حاضر در آن محدوده است و می‌توانند استفاده‌های مختلفی داشته باشند، پس این سرویس امنیت بالایی ندارد و مشخص نیست از سوی چه کسی و با چه هدفی ارائه شده است. یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و به دنبال پیاده سازی اهداف خود می باشند، این سرور دورغین باعث می شوند کاربر به جای اتصال به سرور اصلی شبکه، ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا می کند متصل شود! به همین سادگی کاربران خود را در دام هکرها قرار می دهند و هکر می توانند به سادگی به کامپیوتر یا لپ تاپ کاربر نفوذ کرده و از آن سوء استفاده کند.
 
توصیه و هشدار پلیس فتا به کاربران این نوع اینترنت:
 
کاربران باید بسیار مراقب باشند و در هنگام استفاده از اینترنتهای رایگان و عمومی بهتر است اصلا مبادلات بانکی نداشته باشند و سیستم آنها چه لپ تاپ یا گوشی‌های هوشمند فاقد اطلاعات شخصی مهم باشد. کاربران دقت کنند از طریق اتصال به این شبکه‌های عمومی هرگز خرید اینترنتی نکنند، از عملیات بانکی آنلاین استفاده نکنند، اطلاعات حساس و مهم را با اتصال به اینترنت عمومی ثبت نکنند و حتی المقدور پس از استفاده، سریعاً رمز‌های عبور خود را تغییر دهند. کاربران به یاد داشته باشند که اینترنت بی سیم رایگان فقط در مراکز خاص مثل فرودگاه ها ترمینال ها، مراکز تجاری اداری و دانشگاه‌ها ارائه نمی شود بلکه حتی در مناطق مسکونی نیز برخی هکرها با این ترفند و باز گذاشتن یوزر و پسورد اینترنت وای فا یا وایرلس خود دنبال شکار می‌گردند. بنابراین کاربران در استفاده از اینترنت‌های بی سیم بسیار دقت کنند.
 
پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان