arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

سوريه: ايران اميد ملت سوريه را زنده کرده است / پشت تمامي بحران هاي منطقه اسراییل قرار دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"فيصل مقداد" قائم مقام وزير خارجه سوريه در برنامه گفتگوي ويژه خبري در رابطه با تازه ترين رايزني هاي ديپلماتيک براي چاره انديشي سياسي بحران سوريه حضور يافت.

فيصل مقداد قائم مقام وزير خارجه سوريه در برنامه گفتگوي ويژه خبري در رابطه با تازه ترين رايزني هاي ديپلماتيک براي چاره انديشي سياسي بحران سوريه حضور يافت.

وي در رابطه با نقش جمهوري اسلامي ايران نسبت به بحران هاي منطقه اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در منطقه خيلي از اميدها را زنده کرده و همچنين اهداف ملت ايران بسياري از معادلات را در منطقه و در سطح بين الملل تغيير داده و همچنين دنياي جديدي را خلق کرده است.

قائم مقام وزير خارجه سوريه در ادامه افزود: ايران در جريان بحران ها مشکلات زيادي را حل کرده و اميدواريم کشورهاي عربي اسلامي از بحران ها به وجود آمده نجات پيدا کنند.

وي در رابطه با پيروزي بحران سوريه بيان کرد: ما هميشه نسبت به بحران به وجود آمده در سوريه خوش بين هستيم با وجود اين که براي ملت سوريه اين بحران بسيار مشقت بار بود و از هر نوع سلاح و تغيير حکومت به کار گرفتند در بحران ساختگي سوريه کارهايي را انجام دادند،البته نمي خواهم مبالغه کنم اما پشت همه اين بحران ها رژيم صهيونيستي قرار دارد.

فيصل المقداد با اشاره به اين که سوريه هم پيمان جمهوري اسلامي ايران است و همراه با ايران در مقابل جبهه مخالف ايستاده گفت: ايران و سوريه در برابر طرح فراموش کردن موضوع فلسطين و سلب حقوق ملت اين کشور ايستاده اند.

قائم مقام وزير خارجه سوريه تصريح کرد: ما نسبت به پيروزي در بحران خوش بين هستيم زيرا بنا به نشانه هاي ميداني پيروزي ما در مقابل تروريستها ميسر خواهد شد و علي رغم تلاش هايي که ارتش سوريه انجام داده و همه ي کشورهايي که حامي تروريسم بودند و هزينه هايي را پرداخت کردند که آمريکا و آل سعود حاميان اصلي آن بوده اند و کمک هاي زيادي را به گروه هاي تکفيري کرده اند تا حکومت هاي مردم را تغيير دهند.

وي با اشاره به اين که ملت سوريه و نيروهاي محور مقاومت در مقابل گروه هاي تکفيري يکپارچه تر شده اند،افزود: ايران،حزب الله و سوريه و همچنين نيروهاي مقاومت ديگر مستحکم تر شده اند و مي دانند بايد استقلال داشته باشند.

فيصل المقداد با بيان اين که ما جهان را آن گونه که مي خواهيم درست خواهيم کرد و نه آن گونه آن ها مي خواهند گفت: مزدوران خود فروخته در اين منطقه از مردمانشان مايه مي گذارند.

قائم مقام وزير خارجه سوريه بيان کرد: درصد زيادي از بينندگان فکر مي کنند اين گروه ها براي به پايان رساندن حکومت هاي منطقه که مسلمان نيستند به وجود آمده اند اما هدف کاخ سفيد چيز ديگري است و 90 درصد گروه هاي تکفيري در سده اخير به وجود آمده اند و به دست انگليس خبيث ساخته شده اند.وي اظهار داشت: پشت پرده ساخته شده اين گروه هاي تروريستي کشتن مسلمان به دست مسلمان است و اعتقاد آن برادر کشي است و اين عامل مهمي است که بايد به آن توجه کنيم تکفيريها ساخته شده اند که اميد ملت ها را نابود کنند.

فيصل المقداد با اشاره به جنگ افغانستان که چگونه يارگيري کردند و تعدادي از اسلام گرايان در کنار هم جمع شدند بيان کرد: اتحاد جماهير شوروي بعد از فروپاشي هيچ وقت به کشوري حمله نکرده و هميشه از کشورهاي ديگر حمايت کرده اما در مقابل آمريکا از رژيم صهيونيستي حمايت کرده و ثروت بعضي کشورها به يغما برده و همچنين مانع برآورده شدن آرزوهاي ملت اين مناطق شده است.

قائم مقام وزير خارجه سوريه با بيان اين که کشورهاي هم پيمان آمريکا اهداف کاخ سفيد و صهيونيست ها را دنبال مي کنند و براي آن ها خوش خدمتي مي کنند،افزود: آن ها در بروکسل،لندن و همچنين سرويسهاي جاسوسي به اين گروه ها مي کنند.

وي تاکيد کرد: دين اسلام ،دين رحمت، مهرباني ، انسان سازي و برابري انسان ها اما اهداف تکفيري ها اصول ما را زير سوال برده است.

فيصل المقداد گفت: گروه هاي تکفيري ملت و فرزندان ما را مي کشند و مي خواهند خداي جديدي انتخاب کنند و با خداي خودشان ما را محکوم کنند البته ما قبول نمي کنيم تکفيري ها کج فهمي خودشان را به ما بياموزند البته از همان ابتدا اجداد تکفيري ها قصد خراب کردن اسلام را داشتند.

قائم مقام وزير خارجه سوريه با اشاره به اين که ما از حدود 50 سال پيش با وهابيت درگير شديم و نمي دانستيم چه کسي آن ها را حمايت مي کند،تاکيد کرد: ما بايد به اسلام ناب محمدي برگرديم که مخالف کشتار است.

وي در رابطه با دوستي ترکيه و عربستان با سوريه و موضع تغيير نگرش آن ها نسبت به سوريه اظهار داشت: اين دو کشور گام هاي سياسي زيادي بر مي دارند اما عکس آن اهداف در عمل آن ها نهفته است ،اما شايد جزئي از توطئه ترکيه و عربستان باشد به صورتي که در مقطعي دوست و در مقطعي دشمن هستند.

فيصل المقداد گفت:سوريه و آل سعود مشکلاتي را داشته اند،اما شاهزادگان عربستاني با خوش فرماني به کاخ سفيد و اخيراً علني کردن روابطشان با رژيم صهيونيستي نشان دادند که اهداف غير انساني و غير اخلاقي دارند

قائم مقام وزير خارجه سوريه با اشاره به اين که ما با جمهوري اسلامي ايران و جنوب آفريقا که مسلمان هم نيستند همدردي مي کنيم،زيرا به ظلم به انسان ها مخالف هستيم اظهار داشت: اما بخشي از حاکمان عربي در کنار برادران فلسطيني نيستند و البته در کنار قاتلان برادرانشان مي ايستند.
نظرات بینندگان