arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

ظریف: در مونیخ با کری و وزرای اروپایی دیدار می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد جواد ظریف درباره احتمال انجام توافق سیاسی با 1+5 در مونیخ گفت: چون همه اعضای1+5 در مونیخ حضور ندارند نمی‌توان در آن‌جا توافق سیاسی انجام داد ، در مونیخ تنها مذاکرات را به جلو پیش می‌بریم.

وزیر امور خارجه کشورمان از دیدار دو جانبه خود با همتایان کشورهای اروپایی 1+5 و آمریکایی‌اش در حاشیه نشست امنیتی مونیخ خبر داد و درباره برنامه اجلاس امنیتی مونیخ گفت: از آنجایی که چین در سطح وزیر خارجه در این نشست شرکت نمی‌کند و هنوز مشخص نیست که وزیر خارجه روسیه در این نشست شرکت کند یانه، بر همین اساس با وزاری کشورهای اروپایی و آمریکایی عضو 1+5 به طور مفصل دیدار دو جانبه می‌کنم. هم چنین در یک نشست عمومی با حضور لوران فابیوس و مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه فرانسه و ترکیه سخنرانی می‌کنیم و تعدادی دیدار دو جانبه با مقامات مختلف کشورهای دیگر درباره موضوعات غیر هسته‌ای انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: اشتاین مایر ، وزیر خارجه آلمان غروب می‌رسد و جان کری وزیر امور خارجه صبح وارد شده است. هنوز دیدارها را برنامه ریزی نکرده‌ایم ، مشخص نیست که ساعت دقیق دیدارها به چه شکل باشد.

وی درباره احتمال انجام توافق سیاسی گفت: چون همه نیستند نمی‌توان توافق سیاسی انجام داد ، در مونیخ تنها مذاکرات را به جلو پیش می‌بریم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان