arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

بارزانی: مرزهای جدید در منطقه با خون ترسیم می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنانی عنوان داشت: مرزهای برجای مانده از توافق‌های سایکس پیکو مرزهای ساختگی است و مرزهای جدید در منطقه با خون در داخل کشورها و یا میان آنها ترسیم می‌شود.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق عنوان داشت: اگر خواسته شود که عراق یکپارچه باقی بماند نیازمند ساختار دیگری است.

وی افزود: عرب‌های اهل سنت در عراق کسانی هستند که بیشترین ضرر را از جنگ داعش دیده‌اند چرا که این درگیری‌ها در مناطق آنها صورت می‌گیرد و باعث تخریب شهرها و روستاهای آنها شده است.

بارزانی با بیان اینکه "نیروهای پیشمرگ باعث شدند تا هیبت تروریست‌های داعش فرو بشکند" و آنها این تروریست‌ها را از مناطق گسترده‌ای بیرون راندند، گفت: اگر پیشمرگ‌ها قرار باشد در درگیری‌های تعیین کننده‌ای برای شکستن کمر داعش مشارکت داشته باشند نیازمند سلاح‌های سنگین هستند.

بارزانی گفت: جنگ علیه داعش دشوارتر از درگیری‌هایی است که کردها علیه صدام داشتند. داعش بسیار خطرناک است و از حدود پنجاه هزار نیرو در عراق و سوریه تشکیل شده است.

وی افزود: نیروهای داعش کارشناسانی از کشورهای مختلف جهان دارند و افسران بازنشسته‌ای را از ارتش شوروی سابق از ازبکستان و قزاقستان و چچن جذب کرده‌اند و نیروهایی از پاکستان و تعدادی زیادی از افسران ارتش سابق عراق را دارند و افسرانی از کشورهای عربی نیز به آنها پیوسته‌اند.

بارزانی تصریح کرد: پس از اینکه پیشمرگ‌ها از آلمان موشک‌های ساخت فرانسه را به دست آوردند اوضاع تغییر کرد.

وی تصریح کرد که بیهوده تلاش کرد تا نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق را قانع کند که داعش برای جنگ علیه موصل و دیگر مناطق خود را آماده می‌کند و با مالکی تماس تلفنی برقرار ساخت اما مالکی اینگونه پاسخ داد که اوضاع تحت کنترل است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان