arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

گفت وگوی وزیران خارجه ایران و عمان در حاشیه اجلاس مونیخ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ با «یوسف بن علوی» همتای عمانی خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسایل منطقه ای گفت وگو کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران جمعه شب به وقت محلی وارد آلمان شد و در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ ابتدا با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت وگو کرد.

رایزنی ظریف و کری که با هدف ترسیم روند مذاکرات ایران و 1+5 انجام شد دو ساعت و نیم طول کشید.

ظریف پس از این دیدار، بلافاصه با «فرانک والتر اشتاین» همتای آلمانی خود به گفت وگو نشست و بعد از آن با کوفی عنان و برخی از رهبران سابق سیاسی جهان که در قالب گروه ( The Elders ) فعالیت می کنند، دیدار کرد.

گروه The Elders را کوفی عنان بر آن ریاست می کند نلسون ماندلا در سال 2007 پایه گذاری کرد. برخی از رهبران سیاسی سابق جهان برای صلح و حقوق بشر در قالب این گروه در کنار یکدیگر فعالیت می کنند.

دیدارهای ظریف در هتل «بایریشر هوف» مونیخ انجام می شود. سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف نیز در این هتل هستند.

پنجاه و یکمین کنفرانس امنیتی مونیخ در روزهای 17، 18 و 19 بهمن در «باواریا» در آلمان برگزار می شود.

قراراست ظریف روز یکشنبه در میزگردی با حضور لوران فابیوس وزیرخارجه فرانسه، جان کری وزیرخارجه آمریکا و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در اجلاس مونیخ شرکت کند. موضوع این میزگرد، ایران خواهد بود.

به گفته رییس کنفرانس امنیتی مونیخ احتمال دارد هماهنگ کننده سیاست خارجی اروپا هم به میزگرد ملحق شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان