arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

شریعتمداری: سران فتنه مانند ميكروب وارد بدن نظام شدند و ان را واکسینه کردند

وي ادامه داد: اگر مختصات نقطه‌اي را كه در آن ايستاده‌‌ايم در تابلويي روشن ترسيم نشود، تفاوت دوستان و دشمنان مشخص نمي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مدير مسئول روزنامه كيهان گفت: هرگاه يكي از خواص در جايي كه نياز به صحبت بود سكوت كرد، نسبت به او حساس شويد، زيرا برخي از سكوت‌ها صداي بلندي در تاييد فتنه است.

حسين شريعتمداري يكشنبه شب در مسجد سيد اصفهان در سلسله نشست‌هاي بصيرت عاشورايي در جمع عزاداران حسيني اظهار داشت:‌ يكي از ويژگي‌هاي اربعين امام حسين‌(ع) بصيرت‌بخشي است، از اين نقطه بود كه ياد عاشورا و كربلا زنده ماند.

وي ادامه داد: اگر مختصات نقطه‌اي را كه در آن ايستاده‌‌ايم در تابلويي روشن ترسيم نشود، تفاوت دوستان و دشمنان مشخص نمي‌شود.

* خلوص مردم ما آتش فتنه را به گلستان 9دي تبديل كرد

مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به اينكه فتنه سال 88 يكي از موهبت‌هاي بزرگ الهي بود، خاطرنشان كرد: فتنه در لغت به معناي آزمايش و وارد كردن طلا در آتش به منظور مشخص شدن عيار آن آمده است.

وي در خصوص ويژگي‌هاي فتنه افزود: در فتنه ناخالصي‌ها محو و خالص‌ها غبارزدايي مي‌شوند، در فتنه غربال شدن سختي وجود دارد، مانند آتشي كه براي سوزاندن ابراهيم(ع) فراهم آوردند اما خلوص ابراهيم(ع) آتش را گلستان كرد.

شريعتمداري ادامه داد: خلوص مردم ما آتش فتنه‌ 88 را كه حداقل از 20 سال پيش تدارك ديده شده بود، تبديل به گلستان 9دي كرد.

*فتنه 88 بازخواني رخدادهاي صدر اسلام بود

وي با بيان اينكه فتنه 88 بازخواني رخدادهاي صدر اسلام بود، اضافه كرد: حضرت زهرا(س) پس از رحلت رسول اكرم(ص) براي كمك‌طلبي در انحرافي كه پديد آمده بود به خانه انصار و مهاجرين رفتند اما آنها در پاسخ سكوت كردند يا سخن به ايما و ايهام و دوپهلو و چندپهلو پاسخ گفتند.

مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به اينكه در صدر اسلام نگاه بسياري از مردم به خواص بود و زماني كه خواص لغزيدند عده بسياري را به دنبال خود لغزاندند، تصريح كرد: اما در عصر ما نگاه مردم به جلودار و رهبر است و اگر خواص بلغزند كمتر كسي را با خودشان مي‌لغزانند و بلكه خود سقوط مي‌كنند و رفوزه مي‌شوند.

*دشمن در فتنه88 با تمام توان به ميدان آمد

وي ادامه داد: در فتنه 88 همه جريان‌ها و گروه‌ها با تفاوت در ظاهر با يكديگر متحد شدند و مانند جنگ احزاب دشمنان اختلاف‌ها را كنار گذاشتند و در يك صف ايستادند.

شريعتمداري با بيان اينكه دشمن در فتنه88 همه توان خود را به ميدان آورد، خاطرنشان كرد: مدت زمان بسيار و هزينه‌هاي كلاني صرف شده تا دشمن اين نيروها را تدارك ببيند، آنها را سازماندهي و در جاي جاي نظام جاسازي كند.

وي در اين خصوص افزود: به قول مايكل لدين دشمن همه توان 20 ساله خود را به ميدان آورد اما همه را دود كرد و به هوا فرستاد.

*فتنه 88 فضا را شفاف كرد

مدير مسئول روزنامه كيهان با بيان اينكه به بركت فتنه 88 عرصه پيش روي مردم شفاف شد، اضافه كرد: مدتي طولاني بايد سپري مي‌شد تا چهره منافقين جديدي كه چهره خود را به خط امام(ره) آراسته بودند آشكار مي‌شد، اما فتنه 88 پرده از چهره واقعي آنها برداشت.

وي ادامه داد: ميدان در آغاز كار غبارآلود و هوا گرگ و ميش بود و دوستان از دشمنان شناخته نمي‌شدند.

شريعتمداري با اشاره به بارخواني معيارهاي انقلاب در فتنه 88 خاطرنشان كرد: نكات فراموش شده انقلاب بار ديگر مرور شد و نسل سوم و چهارم انقلاب كه دشمن را نمي‌شناختند شاهد هماهنگي و همكاري مثلث آمريكا، انگليس و اسرائيل بودند.

*در فتنه88 امام دوباره طلوع كرد

وي با بيان اينكه فتنه 88 طلوع دوباره امام بود، اظهار داشت: فتنه‌گران به تزوير و دروغ از امام راحل(ره) نام مي‌بردند و در فتنه 88 دوستان ولايت گفته‌هاي امام(ره) و راه امام(ره) را به طور مستند و مكتوب پيش چشم نهادند در حالي كه بسياري از رهنمودهاي امام(ره) از ياد رفته بود.
مدير مسئول روزنامه كيهان با بيان اينكه مردم در فتنه 88 متوجه شدند كه دشمن نخوابيده است، تصريح كرد: مردم فهميدند دشمن بيدار است، پس بايد بيدار باشند.

وي ادامه داد: مردم ‌در فتنه 88 مشاهده كردند كه رهبر انقلاب چگونه با مديريت و رهبري الهي ملت ايران را از پيچ و خم گردنه‌هاي و شيب‌هاي تند و نفس‌گير فتنه عبور داد، مردم فهميدند آنچه كه ديگران در آيينه نمي‌بينند، رهبري در خشت خام مي‌بيند.

*9دي آخرين آزمايشگاه فتنه 88 بود

شريعتمداري در اين خصوص يادآور شد: مردم با تمام وجود به جمله "خامنه‌اي خميني ديگر است "، ايمان آوردند.

وي با بيان اينكه 9دي آخرين آزمايشگاه فتنه88 بود، تصريح كرد: مردم در 9دي ماه به صورت ميليوني در صحنه حاضر بودند و اين نشان‌دهنده خلوص و عيار بالاي اين ملت است.

مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به اينكه ملت ايران در فتنه88 به زمين نخورد، گفت: ملت ايران از همان ابتدا با گفتن اعوذ بالله من الشيطان الرجيم به خدا پناه برد و به ريسمان الهي چنگ زد و دشمن ديد كه با دين و خداي بزرگ، قادر، قاهر و جبار درافتاده است.

*دوران فتنه‌گري تمام نشده است

وي با اشاره به رصدكردن پيامك‌ها، سايت‌ها و رسانه‌هاي مختلف در ايام فتنه افزود:‌ فتنه88 عامل بصيرت افزايي مردم بود و هنوز فتنه‌گران سخني نگفته، پاسخ آن به شكل ظريف و گيرا آماده بود.

شريعتمداري با بيان اينكه دوران فتنه‌گري تمام نشده است، تصريح كرد: ملت ايران به طور ماهوي با دشمن درگير است، نظام سلطه بين‌الملل دشمني خود را با ملتي كه بر اسلام ناب در حاكميت و اسلام ظلم‌ستيز تاكيد مي‌كند، ثابت كرده است.

وي ادامه داد: دشمن كانون اصلي و اقتدار نظام يعني اسلام ناب را هدف‌ گرفته است، امام(ره) در برابر اسلام ناب، اسلام آمريكايي كه تمام ويژگي‌هاي اسلام ناب به جز ظلم‌ستيزي را دارد به مردم معرفي كردند.

*فتنه88 نظام اسلامي را واكسينه كرد

مدير مسئول روزنامه كيهان با ميكروب خواندن سران فتنه خاطرنشان كرد: سران فتنه بايد قبول كنند كه مانند ميكروب وارد بدن نظام شدند و آن را واكسينه كردند.

وي با اشاره به اينگه دشمني نظام سلطه با ملت ايران در دو حالت پايان مي‌يابد، اظهار داشت: اگر ملت ايران از حمايت اسلام ناب در حاكميت دست بكشد، دشمني نظام سلطه با اين ملت پايان مي‌يابد و اگر نظام سلطه خوي استكبار خود را عوض كند و با به قول امام راحل(ره) از خر شيطان پياده شود نيز بين ملت ايران و نظام سلطه صلح واقع مي‌شود.

شريعتمداري ادامه داد: فتنه88 مرده است و دشمن از عوامل سوخته يك فتنه در فتنه بعدي استفاده آشكار نمي‌كند.

*نقشه راه به دست رهبر انقلاب است

وي درباره اينكه كسي كه نقشه راه را در اختيار نداشته باشد به بيراهه مي‌رود، تصريح كرد: در شب عاشورا افرادي كه نقشه راه را در اختيار داشتند و در سپاه دشمن بودند خود را به امام حسين(ع) رساندند، در حالي كه افرادي كه كنار امام حسين(ع) بودند و نقشه راه را از دست داده بودند، از امام حسين(ع) فاصله گرفتند.

مدير مسئول روزنامه كيهان در اين خصوص اظهار داشت:‌ در زمان كنوني نقشه راه به دست رهبر معظم انقلاب است.

وي با بيان اينكه اولين معيار تشخيص حق از باطل نگاه و نظر رهبري است، گفت: اگر كساني از خط امام(ره) فاصله گرفتند آنها را با نگاهي دقيق و تيزتر ارزيابي كنيد.

* در فتنه 88 براندازي نظام، نقطه مشترك ائتلاف جريان‌هاي ناهمگن بود

شريعتمداري با اشاره به اينكه اگر جريان‌هاي متفاوت باهم ائتلاف كردند، به مباني ائتلاف شك كنيد، خاطرنشان كرد: در فتنه88 جريان‌هايي ناهمگن از جمله بهايي‌ها، ماركسيست‌ها، منافقين جديد و قديم، سلطنت‌طلب‌ها، گروهك‌هاي كومله و دموكرات، موساد و سيا به صورت آشكار در يك نقطه ائتلاف كردند و به طور قطع اين ائتلاف به خاطر رقابت انتخاباتي نبود.

وي ادامه داد: براندازي نظام نقطه مشترك ائتلاف جريان‌هاي ناهمگن و فرقه‌هاي مختلف بود.
مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به اينكه در انطباق معيارهاي انقلاب بر افراد به روابط سببي و نسبي توجه نكنيد، افزود: اين به اين معنا نيست كه از همان ابتدا به اشخاص به ديده ترديد نگاه كنيد كه اين خود موجب غبارآلوده شدن فضا مي‌شود.

وي در اين رابطه اضافه كرد: حق را با افراد نسنجيد، بلكه افراد را با حق ارزيابي كنيد.

* برخي از سكوت‌ها صداي بلندي در تاييد فتنه است

شريعتمداري با بيان اينكه خطا هرگاه تكرار شود به خط و جريان تبديل مي‌شود، اظهار داشت: هرگاه افرادي مرزبندي معيني با دشمان داخلي يا بيروني نظام نداشتند سنجيده و هوشيارانه در مورد آنها قضاوت كنيد.

وي درباره سكوت خواص در فتنه‌هاي مختلف اضافه كرد: هرگاه يكي از خواص در جايي كه نياز به صحبت بود سكوت كرد، نسبت به او حساس شويد، زيرا برخي از سكوت‌ها صداي بلندي در تاييد فتنه است.

مدير مسئول روزنامه كيهان اضافه كرد: به افرادي كه معيارهاي اصلي و قابل ارزيابي را به ميدان‌هاي غيرقابل سنجش و ارزيابي مي‌كشانند، حساس شويد و با دقت در كار آنها نظر كنيد.
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظرات بینندگان