arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

نگرانی انگلیس از استراتژی هسته‌ای روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع انگلیس نگرانی خود را از کم بودن آستانه صبر روسیه در استفاده از تجهیزات و زرادخانه هسته‌ای خود علیه غرب ابراز کرد.

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، ضمن ابراز نگرانی از استراتژی کنونی روسیه در استفاده از زرادخانه هسته‌ای خود، اعلام کرد که انگلیس باید در پاسخ به تهدیدات اخیر روسیه مبنی بر استفاده از تجهیزات هسته‌ای خود علیه غرب، زرادخانه هسته‌ای خود را به‌روزرسانی کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و مقامات ارشد روسی پس از بروز اختلاف با غرب بر سر بحران اوکراین و مستقر شدن نیروهای ناتو در این کشور، بارها غرب را به استفاده از تسلیحات هسته‌ای خود تهدید کرده‌اند.

وزیر دفاع انگلیس گفت: در مقابله با روسیه دو نگرانی مهم برای غرب وجود دارد. یکی از این مسائل پایین آمدن آستانه صبر و تحمل مقامات روسی در موضوع استفاده از تسلیحات هسته‌ای خود است. مسأله دیگری که جای نگرانی دارد آن است در زمانی که روسیه به دلیل تحریم‌های غرب زیر فشار اقتصادی است،‌ بودجه‌های سرسام‌آوری را برای گسترش و به‌ روزرسانی زرادخانه هسته‌ای خود اختصاص داده است.

وزیر دفاع انگلیس که در کنفرانس امنیت مونیخ حضور یافته بود، ادامه داد: این مسائل بسیار نگران کننده است و مناسب‌ترین پاسخ به این موضوع،‌ لزوم به‌ روزرسانی و بهبود زرادخانه هسته‌ای غرب در مقابله با روسیه است.

فالون گفت: دکترین نظامی جدید که اخیراً در روسیه به تصویب رسیده است به این کشور حق استفاده از تسلیحات هسته‌ای خود را به پاسخ به هرگونه تهاجم نظامی به این کشور را داده است، حتی در مواردی از این دکترین روسیه می‌تواند شروع کننده یک حمله هسته‌ای باشد.

فالون که عضو حزب محافظه‌کار انگلیس است خواستار به روزرسانی ناوگان زیردریایی‌های انگلیس با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای است.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه گفت‌وگوی خود با رویترز، اظهار کرد: اخیراً شاهد تهاجم روسیه به حریم هوایی انگلیس و دیگر کشورهای عضو ناتو بوده‌ایم.

او گفت: ورود دو بمب افکن روسی به حریم هوایی انگلیس که کلاهک هسته‌ای به همراه داشتند و کاملاً مجهز بودند موضوعی است که تاکنون هیچ کس نظیر آن را ندیده بود. خلبانان این بمب افکن‌ها هیچ‌گونه پاسخی به برج مراقبت نمی‌دادند.

فالون همچنین درباره این‌که اگر واشنگتن به اوکراین تجهیزات نظامی بفرستد آیا لندن نیز در این طرح شرکت خواهد کرد، گفت: انگلیس هیچ‌گونه تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال نخواهد کرد؛ چرا که این امر باعث افزایش تنش خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان