arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

آسیب پذیری عکس‌های ما در برابر هکرها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگر از خدمات استریم عکس استفاده می کنید این که آیا در گذشته این سرویس در معرض خطر قرار گرفته را بررسی کنید. چه فردی مشهور و یا یک شهروند عادی باشیم تفاوتی در اصل ماجرا ایجاد نکرده و همه باید در حفاظت از اطلاعات شخصی خود در زمانه ای که به طور فزاینده ناامن می شود، کوشا باشیم.

گزارش های اخیر درباره انتشار عکس های خصوصی چهره های مشهور هالیوود بار دیگر خطر جدی دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی افراد را در کانون توجه قرار داده است. در شرایطی که برخی از کاربران عکس هایی عادی می گیرند که مشاهده آنها توسط دیگران موجب نگرانی نمی شود، برخی دیگر عکس هایی جذاب‌تر را با دوستان خود به اشتراک می گذارند که تمایلی به مشاهده آنها توسط افراد غریبه ندارند.

آسیب پذیری عکس‌های ما در برابر هکرها

به گزارش "علم و فناوری" عصرایران، انتشار عکس های خصوصی به ویژه آنهایی که به چهره های مشهور اختصاص دارند می توانند تبعات سنگینی را برای آنها به همراه داشته باشد و در مقیاس کوچک‌تر برای افراد عادی به عنوان مثال می تواند فروپاشی یک خانواده را موجب شود. از آن جایی که امروزه سرویس های استریم و به اشتراک گذاری عکس بسیاری فعال هستند پتانسیل در معرض خطر قرار گرفتن عکس ها نیز افزایش یافته است. از سه طریق عمده عکس های کاربر می توانند نسبت به حملات هکرها آسیب پذیر باشند که در ادامه این مطلب به بررسی آنها می پردازیم.

به اشتراک گذاری گذرواژه یکسان در سایت های مختلف

استفاده از گذرواژه یکسان برای بیش از یک حساب کاربری آنلاین از جمله عوامل کلیدی در افزایش آسیب پذیری کاربر محسوب می شود. حمله هکری به نام "اولگ پلیس" در ماه می 2014 نشان می دهد مجرمان سایبری با استفاده از هک غیر مستقیم، مهندسی اجتماعی و تفکری نوآورانه در به خطر انداختن سرویس آی‌کلود موفق شدند. فناوری به خودی خود ایمن است اما استفاده از گذرواژه های مشابه برای چندین سرویس می تواند به صورت ناخواسته کاربر را به بخشی از حمله هکرها مبدل خواهد کرد.

حملات هدفمند

شما می توانید از طریق ایمیل های هدفمند ارسال شده، فایل ها و یا حتی یک کارت حافظه حاوی فایل های مخرب به قربانی حملات هدفمند مبدل شوید. در صورت تمایل کاربر، یک کی‌لاگر تروجان به راحتی می تواند وارد رایانه وی شود. هنگامی که کی‌لاگر فعالیت خود را آغاز می کند، اطلاعاتی را از هر کلیک ماوس، نوشتن با صفحه کلید و فعالیت های دیگر کاربر برای هکر ارسال می کند. اگر از سرعت اینترنت بالایی برخوردار باشید ممکن است به هیچ وجه متوجه فعالیت کی‌لاگر نشوید.

هات اسپات های عمومی

اگر در لپ تاپ و یا موبایل هوشمند از عکس های خصوصی خود نگهداری می کنید استفاده از هات اسپات های عمومی می تواند اطلاعات موجود روی دستگاه شما را در معرض خطر قرار دهند. "فایرشیپ" یکی از اپلیکیشن هایی است که به هکرها اجازه می دهد هر دستگاهی را در یک سیستم عمومی در معرض خطر قرار دهند. "حمله مردی در میانه" (Man in Middle Attack) یکی از گزینه های رایج در این زمینه است که به هکر اجازه مشاهده تمامی ترافیک را می دهد.

چه اقدام هایی می توانیم انجام دهیم؟

برای مقابله با هکرها می توانید اقدام هایی را در راستای کاهش آسیب پذیری خود نسبت به حمله انجام دهید. محل ذخیره سازی عکس هایی که قصد ندارید دیگران به آنها دسترسی داشته باشند را مد نظر قرار دهید. نرم افزار ضد بدافزار خود را همواره به روز رسانی کرده و از گذرواژه های مختلف برای سرویس های مختلف استفاده کنید.

اگر از خدمات استریم عکس استفاده می کنید این که آیا در گذشته این سرویس در معرض خطر قرار گرفته را بررسی کنید. چه فردی مشهور و یا یک شهروند عادی باشیم تفاوتی در اصل ماجرا ایجاد نکرده و همه باید در حفاظت از اطلاعات شخصی خود در زمانه ای که به طور فزاینده ناامن می شود، کوشا باشیم.

منبع : عصرایران
نظرات بینندگان