arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

جان مک کین در نشست مونیخ: ایران یک چالش ژئوپلتیک برای آمریکا است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جان مک کین، سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی در کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد که ایران یک چالش ژئوپلتیک برای آمریکا در خاورمیانه است.

جان مک کین در نشست مونیخ تاکید کرد : ایران یک چالش ژئوپلتیک برای آمریکا است.

جان مک کین در کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان اینکه ایران چالشی ژئوپلیتیکی برای آمریکا در خاورمیانه است، گفت: رهبران ایرانی در خاورمیانه در حال از بین بردن ارزش‌های ما و امنیت متحدان ما در منطقه هستند.

وی در ادامه ادعا کرد که ایران با اعزام نیرو‌هایش به منطقه در حال کمک به نیروهای بشار اسد است و اکنون در یمن آنها در حال قدرت گیری هستند.

قانونگذار جمهوریخواه با اشاره به وضعیت اوکراین هم با تکرار ادعاها و اتهامات مقامات واشنگتن علیه روسیه گفت: «روسیه در حال نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است و نیروهای اوکراینی در حال دفاع از خود هستند و باید به آنها کمک کرد.

مک کین با بیان اینکه درست است که راه‌حل نظامی،‌ راهکار پایان درگیری و بحران اوکراین نیست، گفت: «با بیان این موضوع ما نباید کمکمان به دولت و ارتش اوکراین برای دفاع از خودشان را فراموش کنیم. یک کشور و دولت مستقل مورد حمله واقع شده و سرزمینش به زور از آن جدا شده است».

وی در بخش دیگری از این سخنرانی درباره ایران گفت: در حالی که اکنون مرکز توجهات مذاکرات هسته‌ای است اما این کشور به اقدامات بی‌ثبات سازش در منطقه ادامه داده و این اقدامات را تشدید کرده است.

عضو جمهوریخواه در بخش دیگری از این سخنرانی خواستار اقدامات قاطع‌تر در برابر چین در آسیا شد و گفت: «چین در حال تلاش برای نشان دادن توانمندی خود در آسیا و تغییر شرایط موجود به نفع خود است».

جان مک کین همچنین با تکرار این خواسته خود که بارها بیان کرده، خواستار افزایش حمایت‌ها از مخالفان دولت سوریه شد و تلویحا دولت باراک اوباما را به کم کاری در این زمینه متهم کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان