arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

جریمه ۴۰‌هزار‌ تومانی برای حرکت بین خطوط

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فرهنگی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح عبور خودروها در بین خطوط از 15 فروردین و اعمال جریمه در سطح شهر تهران خبر داد.

حجت‌الاسلام جعفرپور معاون فرهنگی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در سلسله نشست‌های «شهر، شهروند و رسانه» که با موضوع فرهنگ تردد در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: برای نظارت، آموزش و همچنین کنترل ترافیک و رفع این معضل باید به چند عامل توجه شود.

وی تصریح کرد: عوامل فنی و زیرساختی - عوامل قانونی و نظارتی و عوامل فرهنگی و اجتماعی از مهمترین عواملی هستند که چنانچه مورد توجه و عنایت قرار بگیرند می‌توانیم در معضل ترافیک و رفع آن اقدام مؤثری انجام دهیم.

حجت‌الاسلام جعفرپور با اشاره به طرح در دستور کار راهنمایی و رانندگی و همچنین شهرداری تهران در خصوص عبور در خطوط سفید اظهار داشت: اجرای این طرح در همزمان با 29 اسفند می‌تواند در سطح شهر تهران مؤثر باشد.

معاون فرهنگی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عوامل فرهنگی معضلات ترافیک 6 عامل هستند که از آن جمله می‌توان به عدم ارائه آموزش‌های مستمر - تفاوت رفتار شهروندان در دیده شدن و ندیده شدن - عدم نگاه ارزشی به موضوع ترافیک و تردد - نقش خرده فرهنگ‌ها - عدم ورود مراکز تأثیرگذار و همچنین بسنده کردن به جرایم مالی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: چنانچه موضوع فرهنگ تردد به یک مطالبه عمومی تبدیل شود این موضوع تبدیل به یک ارزش خواهد شد و شرط رسیدن به این هدف این است که زیرساخت‌ها فراهم شود.

جعفرپور در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها به کمپین آسمان آبی، زمین پاک نپیوسته‌اند گفت: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها حساسیت لازم را به این موضوع نشان نمی‌دهند و باید بتوان در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم را انجام داد.

معاون فرهنگی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: زمانی که موضوع ترافیک به یک مطالبه عمومی تبدیل شود قطعاً معضلات ترافیکی نیز برطرف خواهد شد و در این بخش باید رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما اقدامات گسترده‌ای را انجام دهند.

وی با اشاره به فرهنگسازی بستن کمربند در خودروها گفت: از زمان شروع این طرح تا پایان آن و استفاده سرنشینان از کمربند در خودروها، 70 روز زمان برد.

جعفرپور در ادامه با اشاره به اجرای طرح تردد خودروها در بین خطوط سفید گفت: در این زمینه نیز اقدامات فرهنگی صورت گرفته است و کارهای ارشادی در دستور کار قرار گرفته و طرح اشاره شده هم اکنون در مناطق 6 و 8 در حال اجرا است.

معاون فرهنگی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا 29 اسفند ماه طرح اشاره شده به صورت ارشادی در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد و پس از آن از 15 فروردین طرح اشاره شده همراه با جریمه خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: تمامی رانندگان از 15 فروردین 94 از بین خطوط سفید حرکت کنند و چنانچه این کار اتفاق نیفتد پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین دوربین‌های کنترل اقدام به ثبت جریمه راننده متخلف خواهند کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان