arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

بازداشت مرد ‌هوسران در قرار ساختگي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرد تبهكاري كه متهم است بعد از فريب دختر جوان در شبكه‌ اجتماعي قصد اخاذي داشت، گرفتار شد.

به گزارش جوان، چندي قبل دختر جواني به اداره پليس رفت و گفت كه مرد جواني تهديد كرده عكس‌هاي خصوصي‌اش را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌كند.

شاكي در توضيح ماجرا گفت: من دانشجوي يكي از دانشگاه‌هاي تهران هستم. مدتي قبل در شبكه‌هاي اجتماعي در حال وب‌گردي بودم كه با صفحه اختصاصي مردي به نام شهرام مواجه شدم. او در صفحه‌اش علاوه بر عكس، شماره تلفن همراهش را نيز گذاشته بود. چند روزي گذشت تا اينكه وسوسه شدم و با شماره تلفن او تماس گرفتم. او خودش را مردي پولدار و مهندس‌ سرشناسي معرفي كرد و با چرب زباني اعتماد مرا جلب كرد. بعد از اين ارتباط تلفني و اينترنتي ما ادامه داشت و هر روز كه مي‌گذشت بيشتر به شنيدن حرف‌هايش علاقه‌مند مي‌شدم، تا جايي كه تصميم گرفتم او را از نزديك ببينم.

 اولين روزي كه او را در پارك ديدم، با سر و وضعي مرتب آمده بود و مرا به رستوراني دعوت كرد. مدتي كه گذشت شهرام به من ابراز علاقه كرد و از من خواستگاري كرد. تا اينكه چند روز قبل شهرام گفت قصد دارد خانواده‌اش را براي خواستگاري به خانه‌مان بفرستد. گفت كه مادرش مرا به خانه‌شان دعوت كرده تا قبل از خواستگاري با من آشنا شود اما من قبول نكردم و خواستم خانواده‌اش براي خواستگاري من به خانه ما بيايند و با پدر و مادرم حرف بزنند. شهرام وقتي با جواب منفي من روبه‌رو شد، بهانه آورد و گفت كه مادرم گفته قبل از ازدواج بايد مرا ببيند. او از من خواست چند عكس خصوصي‌ام را از طريق شبكه‌هاي اجتماعي برايش بفرستم تا به مادرش نشان دهد. من هم فريبش را خوردم و تعدادي از عكس‌هاي خصوصي‌ام را در اختيار او قرار دادم. بعد از آن از شهرام و خانواده‌اش خبري نشد. چند روز قبل با شهرام تماس گرفتم تا جوياي حالش شوم اما در كمال ناباوري مرا تهديد كرد كه قصد دارد عكس‌هاي خصوصي‌ام را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كند. ابتدا فكر كردم شوخي مي‌كند و قصد اذيت دارد اما وقتي تلفن را قطع كردم، شهرام دوباره تماس گرفت و گفت تصميمش جدي است. او علاوه بر اخاذي از من، پيشنهاد شرم‌آوري داد و گفت اگر قبول نكنم تهديدش را عملي مي‌كند. به همين خاطر به اينجا آمدم تا از شهرام شكايت كنم.
 
تجسس‌ها براي يافتن مرد فريبكار

پس از طرح اين شكايت، پرونده به دستور بازپرس دادسراي ناحيه 34 در اختيار كارآگاهان مبارزه با جرائم اينترنتي قرار گرفت. كارآگاهان در نخستين گام موفق به شناسايي شهرام در فضاي مجازي شدند و همچنين تحقيقات نشان داد حرف‌هاي شاكي درست است و متهم قصد انتشار عكس‌هاي خصوصي دختر جوان را دارد. سرانجام مأموران پليس با آموزش به شاكي متهم را در يك قرار صوري بازداشت كردند.
 
اقرار به فريبكاري

متهم ابتدا در بازجويي‌ها با تناقض‌گويي قصد فريب پليس را داشت اما وقتي با دلايل و مدارك روبه‌رو شد به جرم خود اعتراف كرد. وي گفت:مدتي قبل در شبكه‌هاي اجتماعي با شاكي آشنا شدم. من به او پيشنهاد ازدواج دادم تااينكه در پاركي يكديگر را ملاقات كرديم. وقتي فهميدم دختر پولداري است تصميم به اخاذي گرفتم. به همين خاطر نقشه‌هاي زيادي را طرح كردم تا اينكه به بهانه خواستگاري تعدادي از عكس‌هاي خصوصي‌اش را به دست آوردم. پس از اين براي اخاذي از او تهديد كردم كه عكس‌هايش را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌كنم. اما قبل از هر اقدامي دستگير شدم. تحقيق از متهم از سوي كارآگاهان ادامه دارد.
نظرات بینندگان