arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

واشنگتن از دادن پهپاد به اردن خودداری کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واشنگتن درخواست یک شرکت تسلیحاتی آمریکایی را برای مجهز کردن اردن به هواپیماهای بدون خلبان در زمانی که نیروی هوایی اردن حملاتش را برضد داعش در سوریه گسترش داده است، رد کرد.

مجله آمریکایی فارن پالسی اعلام کرد اردن خواستار خرید هواپیماهای بدون خلبان از نوع «فاردیتور» در بهار 2014 شده بود که این درخواست در ماه نوامبر گذشته رد شد.

این نوع هواپیما که شرکت جنرال اتومیکس تولید می کند برای نظارت و ارسال گزارش های اطلاعاتی و شلیک موشک های «هلفایر» به کار می رود که آمریکا از آن برای ترور تندروها در پاکستان و افغانستان و یمن استفاده می کند.

شرکت جنرال اتومیکس مدل خاصی از هواپیماهای فاردیتور را صرفا برای صادرات تولید کرده است و کشورهای امارات، انگلیس، فرانسه و ایتالیا نیز خواستار خرید آن شده اند ولی تاکنون معامله ای صورت نگرفته است.

دانکن هانتر نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال پیامی شدیداللحن برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از او خواست ممنوعیت فروش این نوع هواپیماها را به اردن لغو کند.

در سفر هفته گذشته ملک عبدالله دوم به واشنگتن، دولت آمریکا متعهد شد کمک های نظامی به اردن را به یک میلیارد دلار افزایش دهد ولی واشنگتن نگران افشا شدن فناوری محرمانه هواپیماهای بدون سرنشین است.

منبع: واحد مرکزی خبر
نظرات بینندگان