arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

لاریجانی: عده‌ای در مذاکرات رفتار تاجرمابانه دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مجلس شورای اسلامی، میدان مذاکره را میدان استدلال دانست و گفت: مذاکرات می تواند سوء تفاهم ها را رفع کند، اما عده ای در مذاکرات هسته ای رفتار تاجرمابانه دارند.
 
 «علی لاریجانی» روز سه شنبه در کنگره بین المللی هم اندیشی مهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مذاکرات سیاسی در مساله هسته ای ایران را مفید دانست و افزود: مذاکرات سیاسی در مساله هسته ای می تواند سوء تفاهم ها را رفع کند اما عده ای رفتار تاجرمابانه در مذاکرات هسته ای به کار می برند و دنبال چانه زنی هستند و گاهی هم حرف های سخیف می زنند.
 
وی ادامه داد: آنان می گویند ما فناوری هسته ای ایران را متوقف کرده ایم، باید بدانند اگر با این الفاظ مشکلات داخلی آنها حل می شود، بگویند ولی اگر این موضوع را باور کنید بعدها برای شما مشکل ایجاد می شود زیرا فناوری هسته ای دستاوردی نیست که ایران از آن منصرف شود.
 
لاریجانی ادامه داد: اگر کشوری به علمی تسلط یابد نمی توان آن علم را از آنان گرفت.
 
وی خطاب به کشورهای غربی و آمریکایی ها گفت: اگر این حرف ها را می زنید که در مذاکرات آتی بتوانید فشاری به ایران بیاورید، بدانید این رویه ای اشتباه است، شما میدان مذاکره را با میدان تره بار اشتباه گرفته اید.
 
وی افزود: میدان مذاکره، میدان استدلال است تا بتوان طرف مقابل را اقناع کرد نه این که رفتار سرگرم کننده و تاجرمابانه وجود داشته باشد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان