arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

علی جنتی: خلاف به سمع مراجع رساندند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کار برخی رسانه‌ها که این روزها مطالب خلاف واقع به مراجع تقلید منتقل می‌کنند و مثلاً مدعی تکخوانی زنان شدند، اصلاً قابل قبول نیست.
 
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست صمیمانه روحانیون و شخصیت‌های فرهنگی ادیان توحیدی که شب دوشنبه ۲۰ بهمن در هتل انقلاب تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تغییر مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، گفت: حکم مدیر جدید صادر و ابلاغ شده است.
 
وی بحث رفتن حجت الله ایوبی معاون سینمایی وزارت ارشاد و رئیس سازمان سینمایی را هم از این مسئولیت، شایعه‌سازی دانست و آن را رد کرد.
 
جنتی در پاسخ همچنین به این سوال که آیا صحت دارد وزارت ارشاد در حالی تشکیل پرونده برای رسانه‌های منتقد است؟، ضمن اینکه موضوع را قویاً تکذیب کرد، گفت: این مسئله ابداً درست نیست. ما در برخورد با رسانه‌ها چه مطبوعات و چه خبرگزاری‌ها و چه سایت‌های خبری، اصلاًبه این موضوع نگاه نمی‌کنیم که این رسانه متعلق به چه کسی است و به چه منظوری می‌خواهد فعالیت کند؟
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه چنانچه رسانه‌ها شرایط عمومی منطبق با قانون را داشته باشند، مجوز می‌گیرند، تاکید کرد: به عنوان مثال ما ضوابط دریافت یارانه را به طور دقیق و شفاف روی سایت وزارت ارشاد اعلام کرده‌ایم و حتی پولی هم که به هر رسانه پرداخت می‌شود، روی سایت اعلام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در برخورد با تخلفات هم به همین ترتیب عمل می‌شود؛ ما در هیئت نظارت بر مطبوعات هم‌قسم هستیم که هیچ گرایش جناحی و باندی و موافق و مخالف را در برخورد با تخلفات، لحاظ نکنیم و عیناً مطابق قانون، عمل کنیم. ما واقعاً از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنیم همانطور که در روایت است که «احب اخوانی الی من اهدی عیوبی الی» یعنی بهترین برادران ما کسانی هستند که عیوب ما را به ما بگویند. اگر کسی عیب ما را بگوید، ما از این کار او استقبال می‌کنیم.
 
جنتی همچنین تصریح کرد: البته تخریب، کار خوبی نیست و رسانه‌ها نباید تخریب کنند و نباید خلاف واقع بگویند. این کارهایی که این روزها برخی رسانه‌ها می‌کنند و به آقایان مراجع، خلاف می‌گویند که مثلاً تکخوانی زنان شده است یا چه و چه که اصلاً واقعیت ندارد، اینها اصلاً قابل قبول نیست.
منبع: مهر
نظرات بینندگان