arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳

پلیس سوئد در تعقیب قاتل جوان ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس شهر مالمو سوئد در تلاش است تا سه‌مرد را که به‌سوی جوانی ایرانی آتش گشوده و او را به قتل رسانده‌اند، شناسایی کند. این‌جنایت بعدازظهر آخرین روز ژانویه (١١‌بهمن) رخ داد و پلیس هنوز سرنخی از قاتلان به دست نیاورده اما فاش کرده مقتول ٣٠ساله از خلافکاران سوئد بود.

چند شهروند ساعت ١٧‌و‌٤٥‌دقیقه روز ٣١ژانویه با مرکز فوریت‌های پلیسی شهر مالمو که سومین شهر بزرگ سوئد محسوب می‌شود تماس گرفتند و از وقوع تیراندازی در پارکینگ مرکز خرید «موبیلیا» خبر دادند.

وقتی ماموران به محل حادثه رسیدند جوانی را مشاهده کردند که غرق در خون بود. مجروح به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما ساعت٢٠ همان روز جان باخت. کارآگاهان جنایی بعد از بررسی محل قتل متوجه شدند «الف» به قصد خرید غذا وارد رستورانی شده بود اما پیش از اینکه سفارش خود را تحویل بگیرد سه‌مرد مسلح به سمت او آتش گشودند. «الف» به سرعت پا به فرار گذاشت و مردان مسلح نیز در جریان تعقیب او به تیراندازی ادامه دادند، به گونه‌ای که یکی از گلوله‌ها به خودرویی عبوری برخورد کرده بود.

«الف» در جریان فرار وارد پارکینگ مرکز خرید شده و در آنجا با شلیگ گلوله از پا درآمده بود. شاهدان اطلاعات زیادی از عاملان جنایت نداشتند. فقط گزارش دادند آنها سوار بر بی.‌ام.‌و تیره‌رنگ فرار کردند. پلیس در ادامه تحقیقات پی برد مقتول جوان ٣٠ساله ایرانی به نام «الف» است که از افراد سابقه‌دار محسوب می‌شود.

او عضو باندی مخوف بود و در سال٢٠٠٩ بمبی را مقابل خانه دادستان سوئد منفجر کرده بود، به همین دلیل دستگیر و به سه‌سال‌ونیم زندان محکوم شد؛ البته دادگاه استیناف دوران محکومیت وی را یک‌سال افزایش داد. «الف» بعد از سپری کردن دوران زندان با هویتی جدید که از دولت سوئد دریافت کرد به شهر امئو منتقل شد تا به صورت ناشناس به زندگی‌اش ادامه دهد. او در آنجا عاشق دختری جوان شد و در جریان نزاعی عشقی دست به چاقو برد.

این اقدام باعث شد هویت اصلی‌اش فاش شود. «الف» سپس به شهر «لندسکرونا» نقل مکان کرد اما در آنجا نیز به اتهام ضرب‌و‌شتم تحت پیگرد قرار گرفت تا اینکه راهی مالمو شد. بررسی سوابق «الف» فاش کرد او با وجود داشتن سن کم در مجموع ٢٥فقره سابقه کیفری دارد. همچنین فاش شد برادر مقتول نیز در سال٢٠١٠ جوانی ٢٣ساله را که از بزهکاران بود به قتل رسانده و به ١٨سال زندان محکوم شده است.

از سویی بررسی‌ها نشان داد سه مهاجم ناشناس روز حادثه از حضور سوژه‌شان در رستوران مطلع بودند و به احتمال زیاد وی را به دلیل رقابت باندهای تبهکاری به گلوله بسته‌اند. بنابراین گزارش در‌حال‌حاضر تلاش‌ها برای دستگیری قاتلان ادامه دارد.

منبع: شرق
نظرات بینندگان