arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳

کلاهبرداری از نوع دیگر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید هر یک از ما در زندگی روزمره با کلاهبرداری سایبری در ماههای اخیر به شیوه های مختلف برخورد کرده باشیم که این نیز نوعی جدیدی از روش کلاهبرداری است.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر پیامکی به برخی سیم کارتهای همراه اول ارسال گردیده با این مظمون که 'باعرض سلام و تبریک خدمت شما کاربر گرامی، (وزارت ارتباطات) بمناسبت قرعه کشی هایی که بمناسبت جشن پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد، خط تماس شما برنده 30 میلیون ریال وجه نقد شده است'.

'لطفا جهت چگونگی اطلاع از دریافت وجه خود همه روزه از ساعت هشت تا 20 با اپراتور ارسال کننده پیامک تماس حاصل نمایید. با تشکر فراوان شرکت ارتباطات سیار و قرار دادن شماره تماس'.

پس از تماس با شماره مورد نظر از فرد خواسته می شود تا به نزدیک ترین بانکی که در آن حساب دارد، رفته و مابقی ماجرا موضوعاتی است که بارها و بارها شنیده ایم، البته موضوع قابل توجه، شماره های سیم کارتی است که افراد به راحتی از آن با مخاطبان تماس می گیرند که جا دارد از طریق مراجع ذیصلاح مورد بررسی قرار گیرد.

البته خبرنگار ایرنا برای آگاهی از صحت و سقم این موضوع با مسئولین شرکت ارتباطات سیار تماس گرفته و موضوع را پیگیری کرده که آنها این موضوع را نادرست دانسته و آن را کلاهبرداری اعلام کرده اند.

گفتنی است، از حدود 3 سال پیش و براساس ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، متقاضیان سیم کارت موظفند به همراه مدارک مورد نیاز برای خرید و ثبت سیم کارت، شخصاً به دفاتر خدمات امور مشترکان مراجعه کرده و سیم کارت را راه اندازی کنند تا براساس قوانین و مقررات، هرگونه سوء استفاده از سیم کارت یا ایجاد مزاحمت برای مردم، متوجه مالک سیم کارت باشد.

همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بار دیگر با ابلاغ آیین نامه جدید به اپراتورهای تلفن همراه متذکر شده که حداکثر سقف مجاز واگذاری سیم کارت فعال به مشترکان حقیقی 10 عدد است. در این ابلاغیه تاکید شده فروش یا فعال کردن سیم کارت های قبلی فروخته شده برای کلیه اشخاص حقیقی که دارای بیش از 9 سیم کارت فعال هستند به هر طریق و تحت هر عنوان ممنوع است.
نظرات بینندگان