arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳

ایرانیان آمریکا علیه نتانیاهو وارد میدان شدند: معلوم نیست کنگره طرفدار امریکاست یا اسرائیل؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هاآرتص نوشت: با ادامه اعتراضات و مخالفت های داخلی با سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره، شورای ملی ایرانیان آمریکا نیز به شدت از تصمیم نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره انتقاد کرد.

به گزارش فرهیختگان آنلاین(FDN.ir)، شورای مالی ایرانیان آمریکا با انتشار مطلبی در روزنامه نیویورک تایمز به برنامه سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا به شدت اعتراض کرد.

در این مطلب که در شماره روز پنج شنبه نیویورک تایمز منتشر شده، امده است« آیا کنگره آمریکا طرف رئیس جمهور ما است یا از یک رهبر خارجی جانب داری می کند؟ رئیس جمهور اوباما در آستانه یک پیروزی دیپلماتیک قرار دارد. اما جنگ طلبان کنگره قصد دارند نتانیاهو را به کنگره بیاورند تا برای تصویب تحریم های بیشتری اعمال نفوذ کند که می تواند مذاکرات هسته ای را به شکست بکشاند و آغازگر جنگ دیگری باشد.»

این مطلب در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر این که کاخ سفید، اطلاعات و جزئیات مذاکرات هسته ای را از اسرائیل پنهان نگه داشته است، منتشر شد. هدف کاخ سفید از این اقدام، جلوگیری از تلاش های بازدارنده اسرائیل برای جلوگیری از توافق هسته ای با ایران اعلام شده است.

برهمین اساس جان ارنست سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت« بدون تردید برخی مطالبی که اسرائیلی ها درباره موضع گیری ما در مذاکرات هسته ای با ایران مطرح کرده اند، صحت ندارد. بارها شاهد این بودیم که اسرائیل با استفاده از اطلاعات مربوط به مذاکرات از آنها برای تحریف موقعیت مذاکرات هسته ای استفاده کرده است.»

نتانیاهو درباره توافق بد با ایران هشدار داده است و قصد دارد برای سخنرانی در کنگره امریکا در سوم مارس یعنی دو هفته پیش از انتخابات اسرائیل به واشنگتن سفر کند. موضوع این سخنرانی نیز بسیار بحث برانگیز است. این سخنرانی بدون اطلاع کاخ سفید و از سوی دفتر نتانیاهو و به دعوت جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برنامه ریزی شده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا فقط چند ساعت قبل از اعلام عمومی این دعوت از موضوع مطلع شده است.

چند تن از نمایندگان دموکرات آمریکا نیز اعلام کرده اند در این سخنرانی شرکت نخواهند کرد و اوباما نیز گفته است در این سفر نتانیاهو به واشنگتن با وی دیدار نمی کند. نتانیاهو در اسرائیل نیز با برخی از انتقادات مواجه شده است. منتقدان داخلی نتانیاهو معتقدند این تصمیم وی به معنی مخالفت آشکار با دولت آمریکا است.

نظرات بینندگان