arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

هوگو چاوز: تا 2019 رئیس جمهور باقی می مانم!

هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که تا سال 2019 در سمت خود بعنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که تا سال 2019 در سمت خود بعنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، چاوز در این باره گفت، نوشته شده است که وی درانتخابات سال 2012 برنده انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و برای یک دوره دیگر در این سمت باقی می ماند.

وی که به مناسبت "روز ملی دموکراسی"و در جمع حامیانش در کاراکاس سخنرانی می کرد در عین حال افزود: دوره بعدی آخرین دوره من در این سمت خواهد بود و تا سال 2019 در ریاست جمهوری می مانم و بعد خداحافظی می کنم.

چاوز درفوریه سال 1999 قدرت را برای یک دوره بدست گرفت. در3 دسامبر 2006 انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر در کشور برگزار شد و طی آن چاوز برای دوره 2013-2007 با 62.84 درصد آرا به ریاست جمهوری ونزوئلا برگزیده شد.

هوگو چاوز بر آن بود تا راه خود را برای بارسوم هم هموار سازد و برای همین منظور دریک همه پرسی که در2 دسامبر2007  برگزار شد تلاش کرد تا با استفاده از آن به برنامه خود جامه عمل بپوشاند اما چند ساعت پس از برگزاری همه پرسی، شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که مطابق با نتایج حاصل از شمارش آرا، رای دهندگان ونزوئلایی به پیشنهاد تغییر قانون اساسی رای "نه" داده اند. یکی از محورهای اصلی این تغییرات امکان انتخاب مجدد ریاست جمهوری در دوره بعدی بود.

قانون اساسی فعلی اجازه نامزد شدن هوگو چاوز برای سومین بار را نمی دهد و اینگونه وی ناگزیر خواهد بود تا در فوریه سال 2013 قدرت را به رئیس جمهوری آتی بسپارد.

در همین رابطه اوایل روز یکشنبه تظاهراتی از سوی مخالفین در شرق پایتخت برگزار شد. بسیاری از آنها از تصمیم مجمع ملی ونزوئلا برای اعطای قدرت تصویب قوانین از سوی چاوز با استفاده از مصوبه هیئت وزیران برای 18 ماه انتقاد داشتند.
نظرات بینندگان