arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳

کسب رتبه اول در بخش فلزات اساسی توسط فولاد مبارکه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در هفدهمين دوره رتبه بندي شرکتهاي برتر کشور ((IMI-100،  فولادمبارکه اصفهان در بين 500 بنگاه صنعتي و اقتصادي موفق ايران در بخش فلزات اساسي رتبه اول را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار فولاد: در اين همايش که در روز دوشنبه بيست و هفتم بهمن ماه در محل سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيماي جمهوري اسلامي و با حضور رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعي از مديران شرکتهاي برتر کشور، مسئولين و سياستگذاران صنعتي و اقتصادي کشور برگزار گرديد، شرکت‌هاي برتر کشور، در گروه‌هاي 29 گانه معرفي و از آنها تقدير بعمل آمد.

بنابراين گزارش گروه شرکت فولادمبارکه اصفهان علاوه برکسب رتبه اول گروه فلزات اساسي در بين شرکت‌هاي حاضر در بالاترين ارزش بازار رتبه سوم و در بالاترين ارزش افزوده رتبه چهارم و در بيشترين سود رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

در ادامه این همایش مجید درویش، مدیر مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر در مورد مهم‌ترین اهداف رتبه‌بندی گفت: تولید اطلاعات در مورد بنگاه‌ها و شفاف‌سازی فضای کسب‌و‌کار، رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد و گسترش رقابت سه هدف کلیدی انجام رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران است.

ایشان اهمیت رتبه بندي IMI-100 براي بنگاه‌هاي اقتصادي را یکی شناسايي جايگاه شرکت بين 500 شرکت برتر و وضعيت رقابتي آن بیان داشت و گفت: این شناسايي به بنگاه‌ها کمک مي‌کنند تا از جايگاه خود بين 500 شرکت بزرگ کشور آگاه شوند و درباره وضعيت خود و مقايسه با رقيبان، شناخت شفاف و دقيقي پيدا کنند و آثار فعاليت‌شان را بر وضعيت رقابتي خود مشاهده نمايند ضمن اينکه اين رتبه کمک به شرکت‌ها در توسعه برند ملي و بين المللي آنها خواهد داشت و شرکت‌ها باقرارگرفتن در فهرست شرکت‌هاي برتر ايران شهرت، اعتبار و برند خود را ارتقاء مي دهند.

دبیر اين همایش، تدوين برنامه‌هاي استراتژيک شرکت‌ها را از ديگر موارد با اهميت در رتبه بنديIMI-100برشمرد و گفت: روند رتبه‌بندي در سالهاي مختلف، اطلاعات ارزشمندي را دراختيار تحليل‌گران مالي و استراتژيک شرکت قرار مي‌دهد که منابع موثقي براي تدوين استراتژي‌هاي شرکت‌ها خواهند بود.

در این همایش همچنین دكتر رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه در دنیا این برندها و شرکت‌ها هستند که با همدیگر رقابت می‌کنند، بر تسهیل و بهبود فضای کسب‌ و‌کار تأکید کرد.

وی با اشاره به نتایج حاصله از ارزیابی‌هاي بعمل آمده از تشکل‌هاي اقتصادی پيرامون مؤلفه‌های ملی محیط کسب‌ و‌ کار در ایران، گفت: به اعتقاد فعالان اقتصادی دریافت تسهیلات از بانک‌ها، ضعف بازار سرمایه برای تأمین مالی تولید و وجود مفاسد اقتصادی سه چالش اصلی فعالیت اقتصادی در کشور است.

بنا بر اين گزارش در اين همايش دكترعلی محمد گودرزی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، با ارائه پیام محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صنعتی هدف بزرگی است که رفاه و امنیت و قدرت چانه‌زنی در مجامع بین‌المللی را برای ما به ارمغان می‌آورد.
مشاور وزير و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: هنوز با به‌کارگیری فناوری‌های کهنه، گرفتاری داریم و نمی‌توانیم در بازارهای بین‌المللی حضور یابیم؛ چون دارایی‌های ما در خدمت اقتصاد صادرات‌گرا نیست.

وی اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجامع علمی و سازمان مدیریت صنعتی درخواست دارد که بتوانند بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج این رتبه‌بندی، سیاست‌های صنعتی کشور را به ‌عنوان قطب‌نما تبیین کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت اعتقاد دارد به قدری تجربه در سازمان مدیریت صنعتی انباشته شده که زمان آن رسیده نه تنها این شرکت خدمات خود را در خارج از مرزهای کشور ارائه کند، بلکه در سیاست‌گذاری توسعه صنعتی کشور نیز نقش جدی داشته باشد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ميزان سرمایه‌گذاری۱۰۰ شرکت برتر جهان در زمینه تحقیق و توسعه (R&D) طی سال ۲۰۱۳ را حدود ۲۰۸ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سهم اندک ما از تحقیق و توسعه هرگز نمی‌تواند به نخبگان انگیزه بدهد تا دانش خود را به کار گیرند.
گفتنی است: در پایان مراسم از شرکتهای برتر در بخشهای مختلف تقدیر بعمل آمد و لوح شرکت برتر در بخش فلزات اساسی به مهندس فرزاد ارزانی معاون تکنولوژی شرکت  فولاد مبارکه اعطاء شد.
نظرات بینندگان