arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳

«کيم جونگ اون» ارتش را برای مقابله با واشنگتن و سئول آماده می‌‍کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رهبر کره شمالي با حضور در مانور نظامي، از نظاميان اين کشور خواست براي مقابله با آمريکا و کره جنوبي آماده باشند.

«کيم جونگ اون» رهبر کره شمالي به همراه يگان‌هاي نظامي اين کشور از مانور نيروهاي نظامي کره شمالي در نزديکي مرز آبي با کره جنوبي، بازديد کرد.

آسوشيتدپرس به نقل از خبرگزاري مرکزي کره شمالي نوشت، اين مانور نظامي که شامل پرتاب موشک‌هاي ضدکشتي است، بر حمله به جزيره دشمن فرضي تمرکز داشت.

رهبر کره شمالي در طول حضور در اين مانور نظامي از برگزاري آن ابراز خشنودي کرد و از نظاميان اين کشور خواست براي مقابله با آمريکا و کره جنوبي آماده باشند. عکس‌هايي از حضور کيم در اين مانور نظامي نيز منتشر شده است اما رسانه کره شمالي زمان و مکان دقيق اين مانور را تعيين نکرده است.

رسانه‌هاي کره شمالي در طول چند ماه اخير از برگزاري چندين مانور نظامي خبر دادند اما زمان و مکان دقيق آن‌ها را اعلام نکردند. چندي پيش کيم با حضور در محل يک مانور نظامي نيروهاي هوايي و دريايي کره شمالي گفت کشورش آمادگي مقابله با هر جنگي از جمله جنگ هسته‌اي را دارد.

رهبر کره شمالي هم‌چنين گفت «نيروهاي نظامي کره شمالي بايد تمرين‌هاي نظامي فشرده‌اي را پشت سر گذاشته تا به طور کامل حملات متجاوزانه فرضي از سوي نيروهاي آمريکايي‌هاي امپرياليست را خنثي کنند.»

کره جنوبي و آمريکا نيز بارها مانور نظامي مشترک برگزار کردند اما هربار مدعي شدند، برگزاري مانورهاي نظامي آنان دليل دفاعي داشته و هيچ نيتي براي حمله به کره شمالي ندارند.

وزير دفاع کره جنوبي پيش از اين به خبرنگاران گفته بود، آمريکا قصد ارسال تعدادي نيروي نظامي براي مانور نظامي مشترک با کره جنوبي به اين کشور دارد.

به نوشته آسوشيتد پرس، کره شمالي براي نمايش قابليت نظامي خود پيش از برگزاري مانورهاي مشترک نظامي کره جنوبي و آمريکا، اين مانورهاي نظامي را برگزار مي‌کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان