arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳

بوکوحرام دهها روستایی را در نیجریه کشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ساکنان و مقام های محلی ایالت 'بورنو' در شمال شرقی نیجریه گفتند که تروریست های بوکوحرام در حمله به دهکده های نزدیک 'چیبوک' و 'کوندوگا' دراین ایالت، دستکم 34 روستایی را کشته و شمار دیگری را زخمی کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس از 'مایدوگوری' مرکز ایالت بورنو نیجریه به نقل از ساکنان، افراد مسلح در حمله چهارشنبه شب به روستای 'تامسو – شهوری'، بیش از 12 روستایی را کشتند.

به گفته 'ایسامی بشیر' عضو شبه نظامیان محلی، تروریست ها مسلح تفنگ سوار بر موتورسیکلت و وانت های هایلوکس، پس از به ورود به این روستا، به سوی روستاییان در حال فرار، شلیک کردند و بسیاری از روستاییان مسن که توانایی دویدن و فرار نداشتند، در این حمله کشته شدند.

تروریست ها، سپس وارد خانه ها شده و به غارت اموال و دارایی های روستاییان به ویژه مواد غذایی آنان پرداختند.

به گفته بشیر، افراد مسلح تقریبا 24 ساعت پس از نخستین حمله، به روستای 'لادی – شهوری' نردیک روستای نخست حمله کرده و یک مرد را در خودرواش کشته و به آتش کشیدند.

وی افزود: نظامیان مستقر در کونا در حمله متقابل حدود 12 تروریست مهاجم را که سوار بر 4 دستگاه موتورسیکلت بودند، کشتند.

وی افزود: نظامیان نیجریه مستقر در کوندگا تاکنون موفق به جلوگیری از ده ها حمله بوکوحرام به این شهرک شده اند که در 35 کیلومتری جنوب شرقی مایدوگوری مرکز ایالت بورنو قرار دارد.

به گفته 'سلمان علی' مقام محلی در فرمانداری شهر مایدورگوری، در حملات هماهنگ شده روز پنجشنبه تروریست های بوکوحرام به چبیوک و شهرک ها و روستاهای اطراف آن، 21 غیرنظامی کشته شدند.

بوکوحرام در آوریل سال گذشته بیش از 200 دختر دانش آموز را از این شهرک ربودند که هنوز از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

وی افزود: تروریست ها روز پنجشنبه به روستاهای ' گاتاماروا'، 'لهو' و 'ماکالاوا' نزدیک چیبوک، حمله کردند.

تروریست های بوکوحرام همچنین روز جمعه به جزیره ای در دریاچه چاد در نزدیکی سواحل نیجر حمله کردند که سبب درگیری شدیدی میان آنان و نیروهای ارتش نیجر، شد.

منطقه دریاچه چاد، متشکل است از شمار زیادی جزیره کوچک و مناطق باتلاقی، مکان مناسبی برای پنهان شدن اعضای این گروه تروریستی است.

بوکوحرام که فعالیت های تروریستی اش را از سال 2009 در نیجریه آغاز کرد، علاوه بر اشغال بخش های وسیعی از مناطق شمال شرقی این کشور به کشورهای نیجر و کامرون نیز حمله کرده است.

تروریست های بوکوحرام هفته گذشته سوار بر قایق های موتوری به روستایی در حاشیه این دریاچه در چاد حمله کردند.

تاکنون بیش از 13 هزار نفر در حملات تروریستی این گروه کشته شده اند.

سران کشورهای نیجریه، کامرون، چاد، نیجر و بنین در نشست 18 بهمن با تشکیل یک نیروی 8 هزار و 700 نفری برای مبارزه با بوکوحرام، توافق کردند.

طرح عملیاتی این گروه منطقه ای قرار است پس از تصویب در شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا، به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان