arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳

نتانیاهو وکیل گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با رسوایی‌های مالی خود و همسرش روبروست، یکی از کارکشته‌ترین وکیل مدافعان اسرائیل را که به "کارشناس اختلاس" معروف است، استخدام کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه هافینگتون پست، جاکوب وینروت به عنوان یکی از وکیل مدافعان برجسته و کارکشته اسرائیل تلقی می‌شود.

این پیگرد قانونی بالقوه ریشه در گزارشی دارد که روز سه شنبه از سوی ممیز مالی تل آویو منتشر شده و در آن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و سارا نتانیاهو، همسرش را به خرج کردن منابع مالی دولت به روشی خارج از اصول و قوانین مدیریت مالی و اصول متناسب و معقول متهم می‌کند.

براساس این گزارش، بنیامین و سارا نتایناهو ماهانه 8166 شکل (2117 دلار) را برای تمیز کردن محل سکونت اختصاصی خود در قیساریه بین تل آویو و حیفا خرج می‌کنند در صورتی که آن‌ها بیشتر زمان زندگی خود را در محل سکونت رسمی در قدس شرقی سپری می‌کنند که هزینه تمیز کردن سالانه آن 1 / 1 میلیون شکل (285 هزار و 251 دلار) است. آن‌ها 68 هزار دلار دیگر نیز در یک سال برای آرایش، مدل مو و خدمات سرویس دهی هزینه کرده‌اند.

این آمارها برای اسرائیلی‌ها که اقدامات نتانیاهو و عادت‌های خرج کردنش را دنبال می‌کنند، مساله تازه وجدیدی نیست. اگرچه خرج‌های افراطی از سوی اسرائیلی‌ها تایید نمی‌شوند اما نظر سنجی‌های صورت گرفته پیش از انتخابات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این گزارش تاثیر زیادی بر رای دهندگان نگذاشته‌ است.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در ابتدا قصد داشت تا این مساله را با مقصر دانستن منی نفتالی، سرایدار سابق محل سکونت رسمی نتانیاهو به خاطر سوء مدیریت مالی، کنترل کند. نفتالی که در حال حاضر اقدامات قانونی را علیه نتانیاهو وهمسرش پیگیری می‌کند علیه خانواده نتانیاهو شهادت‌های بیشتری به پلیس ارائه داده است.

وی پنج شنبه شب به مدت 11 ساعت نزد پلیس اسرائیل بود و خانواده نتانیاهو را به خرج افراطی و همچنین نقض قوانین کار متهم کرد.

انتظار می‌رود دادستان کل اسرائیل هرچه سریع‌تر اعلام کند که آیا دستور انجام تحقیقات رسمی درباره اتهامات سوء استفاده مالی نتانیاهو و همسرش صادر می‌کند یا خیر.

در حالی که به نظر می‌آید این گزارش ممیز مالی تل آویو رای دهندگان را نگران نکرده اما این یک تحقیقات کیفری می‌تواند شانس انتخاب مجدد نتانیاهو را تضعیف کند.

این حقیقت که نتانیاهو وینروت را به عنوان وکیل مدافع خود و همسرش استخدام کرده نشان می‌دهد که وی این جنگ حقوقی بالقوه را بسیار جدی گرفته است.
نظرات بینندگان