arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

نجات 13 فروند شناور از غرق شدن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر اداره‌ی بنادر و دریانوردی لنگه از تعطیلی بنادر مسافری غرب استان هرمزگان طی دو روز اخیر بر اثر وزش شدید باد و طوفان خبر داد و گفت: 13 فروند شناور طی این مدت از خطر غرق شدن نجات یافتند.

به‌علت ورود سامانه‌ی ناپایدار جوی به هرمزگان طی روزهای گذشته، تردد همه‌ی شناورهای مسافری در آب‌های هرمزگان از صبح روز شنبه دوم اسفندماه تاکنون متوقف شده و این محدودیت تا مساعد شدن هوا ادامه دارد.

«اسماعیل مکی‌زاده» مدیر اداره‌ی بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به تعطیلی بنادر مسافری غرب هرمزگان پس از وزش شدید باد از دیروز(سوم اسفندماه)، اظهار کرد: تعطیلی این بنادر بمنظور فراهم نبودن شرایط ایمن تردد دریایی اعمال شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت، با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی، 10 فروند موتور لنج صیادی در بندرلنگه، یک بارج و یک یدک‌کش در آب‌های ساحلی ابوموسی و یک لنج تجاری در آب‌های جزیره فارور با پهلودهی به‌موقع در حوضچه، از خطر غرق شدن نجات یافتند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خاطرنشان کرد: شماره تماس اضطراری 1550 در همه‌ی ساعت‌های شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات برای تجسس، نجات و اطفای حریق شناورهاست.

مکی‌زاده به مردم توصیه کرد در شرایط نامساعد جوی که بنادر مسافری تعطیل هستند، به هیچ وجه از شناورهای غیراستاندارد و غیرمجاز برای انجام سفر دریایی استفاده نکنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان