arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

آخرین حرف‌های آغداشلو پیش از ترک ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیدین آغداشلو گفت: تصمیم دارم برای اقامتی طولانی‌مدت، ایران را ترک کنم و خاطراتم را بنویسم.
 
این هنرمند پیشکسوت نقاشی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی دلیل سفرش به خارج از کشور، اظهار کرد: دو فرزند من در خارج از ایران زندگی می‌کنند، سعی می‌کنم برنامه‌ام را با برنامه‌ی آن‌ها طوری تنظیم کنم که نوروز در کنارشان باشم.
 
او با اشاره به این‌که ایرانی‌ها در کشورهای دیگر مانند اینجا، دور هم جمع می‌شوند و سفره‌ی هفت‌سین پهن می‌کنند، بیان کرد: آدم‌ها همیشه خاطره‌های‌شان را از جایی که بوده‌اند، به جایی که خواهند رفت، با خودشان می‌برند. من هم خاطرات زیادی از ایران دارم که در این سفر، با خودم خواهم برد.
 
آغداشلو همچنین گفت: روزهایی که در اینجا تنها بودم، لطف خاص خود را داشت؛ اما وقتی این تنهایی طولانی‌تر شود، یا آدم در نهایت از اندوه می‌ترکد یا به آن عادت می‌کند. اینجاست که دیگر تنهایی را ترجیح نمی‌دهد. من به تنهایی خودم و دیگران احترام می‌گذارم و این تنهایی خیلی وقت‌ها، خوب و محترم است، اما زیادی آن در سن بالا توصیه نمی‌شود!
 
این هنرمند با بیان این‌که این‌بار هدفم اقامت طولانی‌مدت در خارج از کشور است، در این‌باره اظهار کرد: نمی‌دانم چقدر در عمل بتوانم این تصمیم را عملی کنم. دخترم در لندن زندگی می‌کند و پسرم در تورنتو و می‌خواهم مدتی را در کنار آن‌ها باشم. علاوه بر این تصمیم گرفته‌ام در مدت اقامتم در تورنتو، خاطراتم را بنویسم و در صورت امکان آن‌ها را چاپ کنم.
 
آیدین آغداشلو آبان‌ماه امسال پس از 40 سال، نمایشگاهی از آثار خود را در گالری «اثر» برپا کرد که با استقبال زیاد علاقه‌مندان روبه‌رو شد. همچنین او در نشستی که اوایل آذرماه با خبرنگاران داشت گفت که از کار کردن خسته شده و ترجیح می‌دهد مدتی از کار دور باشد.
نظرات بینندگان