arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

دام تبهکاران براي پيرمرد ثروتمند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مردي که به اتهام ارتکاب قتل تحت تعقيب پليس قرار داشت، پس از مجروح کردن يکي از کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي در حالي به دام افتاد که بررسي هاي کارآگاهان نشان داد وي با همدستي ديگر خلافکاران و طرح نقشه اي تبهکارانه، پيرمرد ثروتمندي را تا آستانه مرگ کشانده اند که هنوز با مرگ دست و پنجه نرم مي کند!

 به گزارش خراسان، ماجراي اين پرونده جنايي از ارديبهشت گذشته هنگامي در دستور کار نيروهاي انتظامي قرارگرفت که پيرزن تنهايي در يکي از روستاهاي کاشمر به قتل رسيد.

تحقيقات پليس کاشمر بيانگر آن بود که عامل يا عاملان جنايت پس از خفه کردن پيرزن، طلاهاي او را به سرقت برده اند. شاخه اي از تحقيقات پليس به مرد ۳۰ ساله سابقه داري رسيد که برخي از بستگان وي در روستاي محل جنايت زندگي مي کردند و اين فرد که «ع» نام دارد نيز با پيرزن آشنايي داشت.

گزارش خراسان حاکي است: در حالي که تحقيقات گسترده کارآگاهان نشان مي داد، متهم اين پرونده جنايي در مشهد مخفي شده است، پرونده ديگري در مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد رسيدگي شد که محتويات آن نشان مي داد: افرادي پيرمرد ثروتمندي را با حالي وخيم در يکي از بيمارستان هاي تربت حيدريه رها کرده و از محل گريخته اند. پيرمرد ۷۰ ساله که به دليل نامعلومي به کما رفته بود براي ادامه درمان به بيمارستان امام رضا(ع) مشهد منتقل و در بخش مسمومان بستري شد. آزمايش ها و معاينات پزشکي بيانگر آن بود که پيرمرد بر اثر عوارض دارويي دچار مسموميت شديد شده است و همچنان با مرگ دست و پنجه نرم مي کند. در حالي ردپايي از «ع» (متهم به قتل فراري) در اين پرونده نيز به دست آمد که مدتي بعد اطرافيان نزديک پيرمرد با مطرح کردن شکايتي در دادسراي مشهد مدعي شدند همسر جوان و صيغه اي پيرمرد براي بالا کشيدن ثروت وي، در صدد قتل او برآمده است.

با اعلام اين شکايت تحقيقات کارآگاهان نشان داد که املاک پيرمرد به نام همسر صيغه اي اش ثبت و موجودي حساب هاي بانکي وي نيز خالي شده است.

بنابراين گزارش، کارآگاهان که تحقيقات خود را در اين باره متمرکز کرده بودند به سرنخ هايي رسيدند که نشان مي داد زن جوان قبل از آن که به عقد موقت پيرمرد درآيد به عقد «ع» (متهم فراري) درآمده بود که همين امر ظن کارآگاهان را برانگيخت تا آن که نيابت قضايي از کاشمر به شعبه ۸۱۱ ناحيه ۸ دادسراي مشهد براي دستگيري «ع» ارسال شد.با دريافت اين نيابت قضايي بلافاصله قاضي سيدجواد حسيني (قاضي ويژه قتل عمد) با صدور دستوراتي خاص، از کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي خواست براي شناسايي مخفيگاه و دستگيري متهم به قتل فراري اقدام کنند.

چند ساعت بعد و به دستور سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي، گروهي از کارآگاهان اداره جنايي وارد عمليات شدند و متهم را در حالي که وارد يک اغذيه فروشي شده بود به محاصره درآوردند. متهم که غافلگير شده بود براي فرار از چنگ کارآگاهان ناگهان شيشه خالي نوشابه اي را به سوي يکي از کارآگاهان پرت کرد که وي با اصابت شيشه به ناحيه سر به شدت مجروح شد.

 اما يکي از کارآگاهان با استفاده از تکنيک هاي رزمي او را روي زمين خواباند و با کمک ديگر کارآگاهان حلقه هاي قانون بر دستانش گره خورد.

متهم اين پرونده در اعترافات خود گفت: مي دانستم پيرمرد ۷۰ ساله از وضع مالي خوبي برخوردار است به همين دليل از همسر صيغه اي ام خواستم تا به او نزديک شود و من خودم را دايي زن جوان (همسر صيغه اي) معرفي کردم. وقتي آن ها با هم ازدواج کردند قصد داشتيم از شر او خلاص شويم به همين دليل هم پيکر نيمه جان او را به صورت مجهول الهويه رها کرديم و سپس با همدستي ۲ تن از کلاهبرداران حرفه اي که در «بندباز» زندان بودند فردي را که شبيه پيرمرد بود، به محضر ثبت اسناد برديم و اموال را به نام زن جوان انتقال داديم.

 گزارش خراسان حاکي است: به دستور قاضي حسيني، متهم مذکور که داراي چند فقره سابقه کيفري است با صدور قرار بازداشت موقت در اختيار کارآگاهان اداره جنايي قرار گرفت تا تحقيقات بيشتري درباره زواياي پنهان ماجراي پيرمرد ثروتمند و همچنين قتل پيرزن در کاشمر انجام شود.

همچنين قاضي شعبه ۸۱۱ دادسراي مشهد اتهاماتي از قبيل، قتل پيرزن، شروع به قتل پيرمرد ثروتمند، کلاهبرداري، سرقت، ايراد ضرب و جرح مأمور انتظامي هنگام انجام وظيفه، تمرد در برابر مأموران، حمل و نگهداري افشانه فلفل را که هنگام دستگيري از متهم کشف شده است به وي تفهيم کرد و بدين ترتيب تلاش پليس براي دستگيري ديگر تبهکاران و همدستان متهم آغاز شد.
نظرات بینندگان