arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

يک دختر نجات يافته، از نحوه برخورد داعش با زنان ايزدي مي‌گويد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يک دختر ايزدي که توانسته است از دست گروه تروريستي داعش فرار کند، جزئياتي را از نحوه برخورد عناصر اين گروه با زنان ايزدي ربوده شده فاش کرد.

به گزارش العالم، ماجراي زنان ايزدي ربوده شده توسط داعش، تعجب و شگفتي زيادي را درباره اقدامات اين گروه و اهداف آن برمي انگيزد.

"دلفين" دختر ايزدي 20 ساله، از نحوه برخورد داعش با ديگر دختران بازداشت شده توسط اين گروه پرده برداشت.

دلفين به شبکه عراقي سومريه نيوز گفت: افراد مسلح داعش از ما خواستند که دين و عقيده خود را تغيير دهيم، اما ما نپذيرفتيم. سپس به ما گفتند که در ازاي آزادي و ترک روستاي ما، دارايي هاي ما را خواهند گرفت.

وي افزود: 15 اوت افراد مسلح داعش ما را در مدرسه روستا جمع و مردان و زنان را جدا کردند؛ بعد از آن 1700 نفر از مردان و جوانان روستاي کوجو را قتل عام کردند.

دلفين که توانسته است از دست داعش فرار کند، اقدام گروه داعش به فروش زنان و دختران ايزدي و برخورد خشونت آميز با آن ها را تاييد کرد و گفت: آن ها ما را در شهر رقه در سالني جمع کردند، و افراد مسلح از ساعت نه صبح تا يک نيمه شب به آنجا مي آمدند، تا دختران را انتخاب کنند و بخرند.

اين دختر نجات يافته ايزدي تاکيد کرد: توجه جامعه بين المللي به مساله زنان ايزدي در مقايسه با بلايي که داعش بر سر آن ها آورده است در سطح مطلوب نيست و جامعه بين المللي بايد براي حمايت از زنان ايزدي قرباني، اقدامات لازم را انجام دهد.

گزارشها حاکي است که هزاران دختر نوجوان و جوان ايزدي، که از اقليت هاي عراق هستند؛ در اوايل ماه اوت گذشته به دست عناصر گروه تروريستي داعش در شمال عراق ربوده شده، و در بازارهاي اين گروه تروريستي مانند بردگان فروخته شدند.
نظرات بینندگان