arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

ناو شارل دوگل وارد جنگ با داعش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع نظامی فرانسوی امروز دوشنبه اعلام کرد که شارل دوگل، ناو هواپیمابری که برای جنگ با گروه تروریستی داعش عازم خلیج فارس شده بود، ماموریت خود را عملا آغاز کرد.

به گزارش رویترز، این منبع نظامی اگاه فرانسه که خواست نامش فاش نشود گفت: نام عملیات ضد داعشی این ناو هواپیمابر فرانسوی «شامال» است و این ناو جنگی رسما ماموریت خود را در چارچوب مبارزه با داعش در عراق آغاز کرد.

یک منبع آگاه دیگر به رویترز گفته است که ناو هواپیمابر دیگری در چند هفته آینده به شارل دوگل خواهد پیوست.

روزنامه فیگارو نیز نوشت که ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه در ساعات پایانی امروز دوشنبه رسما بر عرشه ناو شارل دوگل آغاز عملیات علیه داعش را اعلام خواهد کرد. وی همچنین احتمالا خواهد گفت که اولین پرواز شناسایی و حمله هوایی متعاقب آن صبح امروز دوشنبه علیه مواضع گروه تروریستی داعش آغاز شده است.

یک زیردریایی تهاجمی و تعدادی کشتی جنگی از جمله یک کشتی ضد زیردریایی انگلیسی و همچنین یک کشتی سوخت رسان، ناوگان و متعلقات این ناو هواپیمابر را تشکیل می دهند.

فرانسه دارای 9 فروند جنگنده و هواپیمای شناسایی در دریا و یک فروند هواپیمای سوخت رسان است که آنها را در پایگاه خود در امارات متحده عربی با هدف اعلامی شرکت در عملیات علیه داعش مستقر کرده است. فرانسه همچنین شش جنگنده میرا‍‍ژ در اردن دارد.

با احتساب کادر نظامی مستقر در ناو هواپیمابر شارل دوگل تعداد نیروهای فرانسوی شرکت کننده در عملیات علیه گروه تروریستی داعش بیش از 3 هزار نفر است.

منبع : جام جم
نظرات بینندگان