arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

ثبت دو شاخص جدید در سایت رسمی سازمان بورس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام تلاش جدی این سازمان برای محقق شدن «مطالبات به حق» بازار سرمایه از ثبت دو شاخص قیمت و شاخص هم وزن در سایت رسمی سازمان بورس تا سه‌شنبه پنجم اسفند خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد فطانت امروز دوشنبه در همایش فعالان بازار اقتصاد با توضیح این که این دو شاخص در سال 1387 به دلیل محدودیت های سیستمی که در شاخص قیمت و از آن به بعد در شاخص پولی رخ داده است افزود: این شاخص قیمت از همان زمان توقف بازسازی و راستی آزمایی شده و ما این دو شاخص را از آذر 1387 تا به امروز بازسازی کردیم که از امروز به صورت رسمی و از فردا سه‌شنبه در سایت رسمی سازمان بورس قرار می‌گیرد.

وی پس از اعلام ثبت این دو شاخص جدید که مبنای کارهای کارشناسی و تحلیلی فعالان کارگزار بورس است، درباره وضعیت بازار و سودآوری شرکت‌ها اعلام کرد: براساس آخرین پیش بینی مجموعه‌های شرکت‌ها 56 هزار و 800 میلیارد تومان مجموعه EPS است که نسبت به سال گذشته نشان‌دهنده هشت درصد وضعیت مثبت سودآوری شرکت‌ها است. این گفته در حالی است که علیرغم نوسانات قیمت نفت، سنگ آهن، فلزات و بقیه مشتقاتی که در بازار بین‌المللی اتفاق افتاده و بورس را تحت تاثیر قرار داده با تمام جهات تعدیل این پیش بینی صورت گرفته است. با این اوصاف برای سال آینده EPS تعداد 106 شرکت از میان 177 شرکت با تعدیلی مثبت و EPS تعداد 71 شرکت با تعدیلی منفی پیش بینی می شود.

فطانت در اعلام EPS شرکت‌ها گفت:‌ در بخش شیمیایی 14 شرکت تعدیل مثبت دارند و چهار شرکت منفی؛ در بخش گاز 19 شرکت EPS مثبت دارند و یک شرکت EPS منفی؛ در انبوه سازی هشت شرکت تعدیل مثبت دارند و دو شرکت تعدیل منفی؛ در بخش بانکی سه شرکت تعدیل مثبت دارند و یک شرکت تعدیل منفی و در بخش خودرو نیز هفت شرکت تعدیل مثبت دارند و شش شرکت تعدیل منفی.
نظرات بینندگان