arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

دیدار احتمالی لاوروف و ظریف در مارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اعلام دیدار احتمالی وزرای خارجه روسیه و ایران در ماه مارس، از پیشرفت ملموس در مذاکرات هسته‌ای خبر داد و تاکید کرد بازگشت به مسئله تحریم‌ها در این شرایط اصلاً سازنده نخواهد بود.

به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه‌شب اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور احتمالا در اوایل ماه مارس (فروردین ماه) با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود دیدار و مذاکره خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «نووستی»،‌ ریابکوف یادآور شد که هنوز توافقات قطعی در این رابطه صورت نگرفته، ولی به احتمال زیاد این ملاقات انجام خواهد گرفت.

این دیپلمات بلندپایه روس همچنین اعلام کرد که پیشرفت در مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران کاملا مشخص است و هیچ دلیلی برای بازگشت به موضوع تحریم‌ها وجود ندارد و چنین بحثی کاملا غیرسازنده خواهد بود.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «به همین دلیل من معتقدم که امکان اینکه آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی اعمال کند، کاملا بی‌پایه و اساس است. حتی کسانی که بطور کلی موضوع تحریم‌ها را نفی نمی‌کنند، اکنون به این مسئله اذعان دارند که دلیلی برای مطرح شدن دوباره تحریم‌ها در شرایط کنونی وجود ندارد».

ریابکوف همچنین تاکید کرد که فعلا هیچ تصمیمی در خصوص نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه «1+5» و ایران اتخاذ نشده است.

به گفته وی، مذاکرات احتمالا به همین صورت ادامه خواهد داشت و وزیران خارجه برخی کشورها بصورت دوجانبه و یا شکل‌های دیگر در سطح خود تماس‌هایی برقرار خواهند کرد تا مواضع خویش را با یکدیگر هماهنگ کنند و همچون قبل برنامه‌ای برای تشکیل نشستی رسمی در سطح وزیران وجود ندارد.
نظرات بینندگان