arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

حریق گسترده در خیابان ظهیر الاسلام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک کارگاه تولید کیف و کفش بامداد امروز در محدوده خیابان ظهیرالاسلام دچار حریق گسترده شد.
 
سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: وقوع حادثه حریق در ساعت 01:23 بامداد امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن عوامل ایستگاه‌های یک،2، 3 و 46 به همراه گروه نجات 1، نردبام و خوردوی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان ظهیرالاسلام، خیابان خانقاه اعزام شدند.
 
وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل افزود: محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه بود که در هر طبقه از آن دو واحد 110 متری قرار داشت که پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در طبقه دوم این ساختمان که یک کارگاه تولیدی کیف و کفش بود رخ داده و شدت آن به حدی است که علاوه بر آنکه تمام آن واحد را در برگرفته به طبقه بالایی نیز سرایت کرده‌ است.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش در حال سرایت دیگر اماکن و واحدها بود، اظهار کرد: آتش‌نشانان با حضور در محل عملیات اطفای حریق و نجات محبوس‌شدگان احتمالی را در دستور کار خود قرار داده و یک گروه از آتش‌نشانان که یک کارگر را که دچار سوختگی سطحی شده و در میان شعله‌های آتش محبوس شده بود را نجات دادند.
 
وی افزود: همزمان یک گروه دیگر نیز عملیات اطفای حریق را در دستور کار خود قرار داده و پس از مدتی موفق به مهار و اطفای کامل حریق در این واحد کارگاهی شدند.
 
ملکی با بیان اینکه خسارت وارده به این واحد در پی این حریق بالا بود، اظهار کرد: در بررسی کارشناسان آتش‌نشانی مشخص شد که بی‌احتیاطی کارگران در حین کار از بنزین در مجاورت شعله روشن آتش سبب وقوع این حادثه شده است.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و فعالیت چند شیفته کارگاه‌های تولیدی خاطرنشان کرد: لازم است کارفرمایان و کارگران هنگام کار در این ایام، بیشتر از پیش مسائل ایمنی را رعایت کنند و از کار کردن با مواد اشتعال‌زا نظیر بنزین، چسب، تینر و نظایر آن در مجاورت آتش خودداری کنند. همچنین کارفرمایان باید دقت داشته باشند که اگر کارگران شیفت شب را برای کار در کارگاه‌هایشان به کار گرفته‌اند به هیچ عنوان نباید در را به روی آنان قفل کنند.
نظرات بینندگان