arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

قيمت جهاني نفت کاهش يافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در حالي که انتظار مي رود آمارهاي کليدي منتشر شود که حکايت از افزايش بيشتر حجم ذخاير نفت خام آمريکا به دليل فزوني عرضه بيشتر داشته باشد، قيمت نفت برنت روز سه شنبه کاهش يافت و به ۵۸ دلار نزديک شد.

به گزارش رويترز، در حالي که انتظار مي رود آمارهاي کليدي اي منتشر شود که حکايت از افزايش بيشتر حجم ذخاير نفت خام آمريکا به دليل فزوني عرضه بيشتر داشته باشد، قيمت نفت برنت روز سه شنبه کاهش يافت و به 58 دلار نزديک شد.

بر اساس پيش بيني رويترز، آمارهاي انستيتوي نفت آمريکا در روز سه شنبه و آمارهاي اداره اطلاعات انرژي اين کشور در روز چهارشنبه نشان خواهد داد که حجم ذخاير نفت خام آمريکا در هفته گذشته 4 ميليون بشکه افزايش يافته و به رکوردي تاريخي رسيده است.

اين گزارش حاکي است، قيمت هر بشکه نفت برنت براي تحويل در ماه آوريل با 50 سنت کاهش به 58.40 در هر بشکه رسيد، در حالي که قيمت نفت خام امريکا با 50 سنت کاهش به 48 دلار و 95 سنت رسيد.

کارستن فريچ، تحليلگر بازار نفت در اين باره گفت: «چشم انداز پايه اي بازار همچنان کاهشي است... فزوني عرضه قابل توجهي در بازار وجود دارد.»
«ما انتظار داريم که يک افزايش قوي ديگر در حجم ذخاير نفت خام آمريکا گزارش شود.»

افزايش قابل توجه در حجم توليد نفت در داخل آمريکا، بازار اين کشور را با فزوني عرضه مواجه کرده است. اعتصاب در پالايشگاه هاي آمريکا نيز موجب کاهش تقاضا براي نفت خام شده است.

آمريکا براي چهارمين هفته شاهد بزرگترين اعتصاب بخش پالايشگاهي خود در 35 سال گذشته است، که موجب اختلال در فعاليت 12 پالايشگاه شده که يک پنجم کل ظرفيت توليد اين کشور را بر عهده دارند. انتظار نمي رود که مذاکره براي پايان دادن به اعتصاب اين هفته از سر گرفته شود.

تحليلگران موسسه فيليپ فيچرز در يادداشتي نوشتند، اعتصاب، تقاضا براي نفت خام آمريکا را کاهش داده و موجب افزايش فاصله قيمت اين نفت با نفت برنت شده است.

تفاوت بين اين دو شاخص نفتي پس از رسيدن به 10 دلار و 27 سنت در روز دوشنبه، که بالاترين رقم از مارس 2014 تاکنون بود، امروز به 9 دلار و 45 سنت رسيد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان