arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

قالیباف: منابع متحرک، 82 درصد عامل آلودگی هوای تهران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار تهران گفت: سالانه بیش از 700 هزار تن، آلاینده در هوای تهران پراکنده می شود که 82 درصد آن از منابع متحرک و 18 درصد منابع ساکن هستند.
 
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که با حضور پژوهشگران فعال در حوزه ترافیک در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم شهرداری تهران ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در بعد مادی و معنوی است.
 
قالیباف افزود: یکی از چالش های پیش روی شهرداری تهران در رسیدن به این هدف، آلودگی هوای تهران است.
 
قالیباف با اشاره به شعار «آسمان آبی، زمین پاک» در شهر تهران ادامه داد: این تنها یک شعار نیست بلکه هدف قطعی شهرداری تهران و همچنین شهروندان تهرانی نیز هست.
 
وی با اشاره به آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای گفت: در سال 84، حدود بیش از 27هزار نفر، کشته در تصادفات جاده ای داشته ایم که امسال با سیر نزولی مواجه بوده و این میزان به 14هزار نفر رسیده است.
 
قالیباف افزود: براساس آمار اعلام شده از 10هزار دستگاه خودرو تصادفی در سال 84، از 27 درصد به شش و هفت دهم درصد کاهش یافته یعنی با روند سال 84، تعداد کشته های حاصل تصادف به 65 هزار نفر می رسید که اینک به 14هزار نفر رسیده است.
 
شهردار تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران اظهار کرد: در دهه 70، در حوزه آلودگی هوا، بیشترین آلاینده هوا مربوط به دی اکسیدکربن می شد که در شرایط فعلی آلاینده دی اکسید کربن در مجموعه آلاینده های شهر تهران به حد استاندارد رسیده است.
 
وی آلودگی هوا و بی نظمی ترافیکی را دو عامل اصلی مشکل شهر تهران عنوان کرد و افزود: در سال 92 و 93، تهران با وجود آلودگی هوا هیچ روز آبی نداشت.
 
شهردار تهران با تاکید بر اینکه ذرات معلق کمتر از 5.2 میکرون عامل اصلی آلودگی هوای تهران است، اظهار کرد: با تلاش کارشناسان داخلی و خارجی در طول یک سال گذشته، عناصر تشکیل دهنده این آلاینده، شامل کربن سیاه، نیترات، سولفات و انواع هیدروکربن ها، سهم عمده ای داشته است.
 
قالیباف گفت: هدف کیفی شهرداری تهران، بازگرداندن آسمان آبی به تهران است و هدف کمی کاهش میزان تولید آلودگی منابع متحرک از 700 هزار به 350 هزار تن است.
نظرات بینندگان