arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

نتانياهو: تا بتوانم مانع از توافق هسته اي غرب با ايران خواهم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 نخست وزير رژيم صهيونيستي بارديگر با تکرار ادعاهاي واهي خود درباره برنامه هسته اي ايران گفت که همه توان خود را ايجاد مانع در رسيدن غرب و ايران به توافق هسته اي بکار خواهد بست.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ بنيامين نتانياهو که قرار است روز سوم مارس، 12 اسفند، به دعوت جان بينر رييس مجلس نمايندگان آمريکا به واشنگتن برود و در کنگره ايالات متحده درباره برنامه هسته اي ايران سخنراني کند.

دعوتي که سبب عصبانيت کاخ سفيد شده و باراک اوباما رييس جمهوري آمريکا و ساير اعضاي دولتش گفته اند که با نتانياهو ديدار نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، بنيامين نتانياهو روز سه شنبه در بيانيه اي گفت: اطلاعاتي که در روزهاي اخير به من رسيده نگراني مرا درباره توافقنامه در حال تدوين ميان ايران و قدرت هاي جهاني تشديد کرده است.

وي مدعي شد اگر اين توافقنامه امضاء شود به ايران اجازه مي دهد که در آستانه تبديل شدن به کشوري هسته اي قرار گيرد.

وي افزوده است: موظف هستم هرکاري را که مي توانم براي جلوگيري از چنين توافقي انجام دهم .

از سوي ديگر به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، جان کري وزير خارجه آمريکا که دوشنبه شب پس از پايان دور ديگري از مذاکرات هسته اي با محمدجواد ظريف وزير خارجه ايران در ژنو به واشنگتن بازگشت، روز سه شنبه در کميته روابط خارجي کنگره از سياست دولت اوباما در مذاکرات هسته اي با ايران دفاع کرد.

او گفت مخالفت ها با رسيدن به توافق احتمالي بي جاست چرا که از جانب کساني صورت مي گيرد که درباره محتوي نهايي آن چيزي نمي دانند و من به اين افراد مي گويم صبر کنند تا بينند نتيجه مذاکرات چه مي شود.

رسانه هاي خبري در روزهاي اخير با انعکاس موضعگيري هاي مقامات رژيم صهيونيستي درخصوص توافق احتمالي ايران و غرب درباره موضوع هسته اي ؛ اين توافق را به منزله شکست اسراييل توصيف مي کنند.
نظرات بینندگان