arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

«جن» قلابی؛ سارق ٣/٥‌میلیارد‌تومانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زنی که بعد از سرقت میلیاردی از خواهرزاده‌اش خودش را «جن» معرفی و از او اخاذی کرده بود، سرانجام دستگیر شد.  زنی چندی قبل در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی استان سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد به خانه‌اش دستبرد زده شده است.

وقتی ماموران به محل حادثه رفتند مالباخته گفت: «برای حضور در یک میهمانی خانه را ترک کردم و وقتی به منزل بازگشتم متوجه شدم طلاها و ارزهایی که در خانه داشتم و در مجموع ٣/٥میلیاردتومان ارزش داشت به‌سرقت رفته است.»

کارآگاهان در جریان بررسی صحنه جرم فهمیدند هیچ نشانه‌ای از تخریب در وجود ندارد، بنابراین مطمئن شدند سارق فردی آشنا است که با اطلاع از نبود مالباخته و همچنین محل اختفای طلاهای او وارد خانه شده و دست به دزدی میلیاردی زده است. تحقیقات پیرامون این پرونده ادامه داشت تا اینکه زنی ناشناس با مالباخته تماس گرفت و ادعایی عجیب را مطرح کرد.

فرد ناشناس گفت: «من جن هستم و محل نگهداری طلاهای تو را من به سارق گفتم. حالا اگر طلاهایت را می‌خواهی باید ٣٤میلیون‌تومان پول نقد را در محلی که من می‌گویم بگذاری وگرنه سر تو و خانواده‌ات بلا می‌آورم.»

زن مالباخته که به‌شدت ترسیده بود، این پول را تهیه کرد و به محل تعیین‌شده رفت. او در آنجا چند قطعه از طلاهایش را دید و پول را به جای آنها گذاشت. او که از ترس این وقایع را برای پلیس تعریف نکرده بود، چندی بعد تماس مشابهی دریافت کرد. این‌بار زنی که خود را جن معرفی می‌کرد، از او ٣٠٠‌میلیون‌تومان خواست. مالباخته که به موضوع شک کرده بود پلیس را در جریان قرار داد. سپس ماموران محل تحویل پول را زیرنظر گرفتند و توانستند زنی ٦٠ساله را که برای برداشتن این مبلغ به آنجا مراجعه کرده بود، بازداشت کنند.

متهم در بازجویی‌ها زنی دیگر را به‌عنوان سارق اصلی معرفی کرد که او نیز دستگیر و مشخص شد خاله مالباخته است.

زن سارق گفت: «پسرم بدهکار بود و خودم هم وضع مالی خوبی نداشتم به همین دلیل نقشه این سرقت را طراحی و اجرا کردم. می‌دانستم خواهرزاده‌ام در خانه طلا و ارز نگه می‌دارد به همین دلیل منتظر فرصتی مناسب ماندم تا اینکه روز حادثه وقتی او برای شرکت در میهمانی از خانه بیرون رفت دست به کار شدم بعد از آن برای اخاذی و ترساندن خواهرزاده‌ام با او تماس گرفتم و خودم را جن معرفی کردم.»این زن ادامه داد: «با پولی که از این دزدی به دست آوردم بدهی‌های پسرم را پرداخت کردم و با آن دو خانه در زاهدان خریدم.»

بنابر این گزارش متهم درحال‌حاضر در بازداشت به‌سرمی‌برد و تحقیق از او ادامه دارد.

منبع: شرق
نظرات بینندگان