arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

رشد سرطان در بين بانوان ايراني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رييس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت: روند رو به رشد بيماري سرطان سينه در ايران نزديک به 6 درصد در سال است که وضعيت را در حدي تقريبا خطرناک قرار داده است.

دکتر علي اکبر پيوندي روز چهارشنبه در افتتاحيه دهمين کنگره بين المللي سرطان پستان افزود: البته آمار سرطان سينه هنوز در ايران به رقم کشورهاي صنعتي نرسيده است.

وي خاطرنشان کرد: در سال جاري با دقت نظر روي ابعاد مختلف بيماري از جمله بحث هاي پايه، باليني و درمان هاي مدرن تلاش داريم همه گروه هاي مرتبط با تشخيص و درمان را کنار هم جمع کنيم و به نگرشي جامع در مراقبت گروهي در معالجه بيماران جامه عمل بپوشانيم.

وي با اشاره به سابقه موفق برگزاري 10 سال کنگره بين المللي سرطان سينه در ايران گفت: در تمامي اين سالها تلاش شده است با تعميق علمي اين بيماري از سطح مولکولي تا بالين و جامعه صورت گيرد تا پاسخگوي نيازهاي مردم به ويژه زنان در کشور باشيم.

رييس دهمين کنگره بين المللي سرطان سينه در اين همايش اظهار داشت: در اين کنگره 33 سخنراني، 20 کارگاه علمي و 10 پنل تخصصي برگزار مي شود.

دکتر محمد اسماعيل اکبري از برگزاري کنگره مردمي شفا يافتگان از سرطان در حاشيه اين کنگره خبر داد و گفت: با اين کار به دنبال اداي دين جامعي به داوطلبان علم هستيم.

وي افزود: در اين همايش، تازه هاي جراحي در قالب کارگاه هاي علمي و سخنراني هاي تخصصي، تازه هاي تشخيصي و درمان هاي جانبي از طريق راديوتراپي و شيمي درماني و عوامل موثر ژنتيکي در ايجاد سرطان ارائه مي شود.

رييس مرکز تحقيقات سرطان اظهار داشت: در اين دوره از کنگره، تحقيقات ملي ايرانيان در محک مقايسه با دانشمندان معتبري از ساير کشورهاي جهان قرار مي گيرد که منجر به پالايش علمي لازم براي فراگيران خواهد بود.

به گفته وي دهمين کنگره بين المللي سرطان پستان ميزبان 14 مهمان از کشورهاي آمريکا، اتريش، بلژيک، سوييس، ترکيه، ايتاليا و عمان است که تجربيات خود را در قالب کارگاه هاي علمي و سخنراني هاي تخصصي ارائه خواهند کرد.

دهمين کنگره بين المللي سرطان سينه تا هشتم اسفندماه در تالار امام علي (ع) دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي برپاست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان