arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

شکستن حکم کرار چگونه امکان دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هوشنگ نصيرزاده عضو کميته تدوين قوانين فدراسيون فوتبال که سال هاست با عنوان کارشناس حقوقي و داوري در فوتبال ايران فعاليت مي کند، درباره حکم انضباطي جنجالي کميته انضباطي عليه جاسم کرار صحبت مي کند.

نصیرزاده ابتدا در این باره که آیا کمیته انضباطی حق تشدید مجازات داشته را صحبت می کند و سپس به موضوع مهم اعتراض استقلالی ها علیه این حکم می پردازد.

این اختیار در آیین نامه بین اللملی وجود ندارد
معاونت حقوقی باشگاه استقلال اعلام کرده، تشدید مجازات علیه شاکی در احکام انضباطی فیفا پیش بینی نشده که این حرف درست است. ما هم در قوانین انضباطی فدراسیون فوتبال چنین چیزی نداریم که رای اولیه در کمیته انضباطی تشدید بشود. با این حال در حکم مجدد کمیته انضباطی یک اتفاق دیگر هم افتاده اینکه این کمیته در مرتبه اول اعلام حکم استنادیه ماده انضباطی را به اشتباه انتخاب کرده بود. آنها به ماده ای استناد کرده بودند که در رابطه با مصاحبه بود. اما بار دوم این سرفصل تغییر کرده و مجازات را برمبنای رفتار غیرورزشی کرار برای وی در نظر گرفته اند. اما موضوع این است که ما این اختیار را برای کمیته استیناف نوشته بودیم نه کمیته انضباطی.

استیناف می تواند وارد شود
در حال حاضر و با توجه به اینکه حکم جدیدی صادر شده، باشگاه استقلال می تواند از کمیته استیناف و رئیس فدراسیون درخواست بازبینی (و نه تجدیدنظر) پرونده را بدهد و اگر این تقاضا با موافقت آقای کفاشیان همراه بشود پرونده به کمیته استیناف که مرجع بالاتری به نسبت کمیته انضباطی است ارجاع می شود.

امکان تجدیدنظرخواهی وجود ندارد
تجدیدنظرخواهی در این حکم مقدور نیست چراکه حکمی که به 3 جلسه محرومیت ختم شده باشد، قابل تجدیدنظرخواهی نیست. اگر هم قرار باشد اتفاقی درباره این حکم بیافتد، موضوع بازبینی است نه تجدیدنظرخواهی.

نظر من در مورد حکم
من بازی استقلال و تراکتور را دیدم به نظر من دخالت کمیته انضباطی در این بازی نیاز بود چراکه رفتار جاسم کرار ایجاد یک نوع بی نظمی در زمین کرد. البته من با میزان محرومیت برای وی موافق نیستم و به نظر من یک جلسه محرومیت برای کرار کافی بود.

باید بینیم فغانی چه نوشته
قضاوت ما در مورد رفتار کرار تنها معطوف به رفتار اوست اما باید دید که علیرضا فغانی داور بازی چه گزارشی درباره وی نوشته است و این موضوع روشنی نیست. رفتار کرار قابل انتقاد بود اما این هم موضوع مهمی است که آیا فغانی چیزی درباره او در گزارش داوری اش نوشته یا نه؟ این نوع محرومیت که در حال حاضر برای کرار در نظر گرفته شده محرومیت هایی است که برای رفتارهای آسیب زننده (خطاهای خشن) که سلامت حریف را به خطرناک می اندازد استفاده می شود. جایی که کمیته انضباطی می تواند رسما وارد عمل بشود...

رفتارهای کرار
کرار یک بازیکن تاثیرگذار و کاملا فنی است که رفتارهای انضباطی اش کاملا قابل انتقاد است و البته به همین دلیل از تیم عراق خط خورده است در صورتی که سطح کیفی اش از بسیاری از ملی پوشان عراقی بالا است. این بازیکن علیه خودش و ویژگی های فنی اش عمل می کند.

پاک شدن حافظه چاپخانه آیین نامه کمیته انضباطی
ما چند وقت پیش آیین نامه جدید انضباطی را برای چاپ به چاپخانه دادیم اما به دلیل مشکلی تمام حافظه موجود در هارد کامپیوتر چاپخانه پاک شد و 3 روز طول کشید تا این هارد ریکاوری بشود من خودم شخصا 3 بار تا دو شب در این چاپخانه بودم تا توانستیم فایل را بازیافت کنیم و این مساله باعث شد مشکلاتی در سفارش چاپی ما پیش بیاید که البته به هیچ بند و ماده ای دست زده نشده اما ایرادهای کوچکی وجود دارد با این حال متن کامل آیین نامه انضباطی در سایت فدراسیون قابل دسترسی است. ما الان تعداد 100 نسخه از آیین نامه چاپی را تحویل گرفته ایم و آن را بین هیات و باشگاه ها تقسیم خواهیم کرد تا سفارش 5 هزار نسخه ای ما به صورت کامل به دست مان برسد.

تغییر سرفصل جرم
امکان تشدید در حکم انضباطی فقط درشرایطی وجود دارد که سرفصل تخلف افراد اشتباها انتخاب شود اما این اختیار به کمیته استیناف داده شده نه کمیته انضباطی و حال اگر استیناف سرفصل حکم را تغییر داده به معنای تشدید رای نیست که به معنای اصلاح آن است. اما این موضوع در حال حاضر در کمیته انضباطی اتفاق افتاده که خب در قوانین پیش بینی نشده بود. در حال حاضر کمیته استیناف با 5 عضو کاملا بی طرف که رفتار صادقانه دارد در صورت لزوم می توانند وارد این ماجرا بشود.


نظرات بینندگان