arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

اعراب دعوت شرکت در سخنرانی نتانیاهو را رد کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نشريه آتلانتيک روز چهارشنبه از مخالفت سفراي کشورهاي عربي با حضور در نشست کنگره آمريکا که قرار است با سخنراني نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي برگزار شود، خبر داده است.

نشريه آتلانتيک روز چهارشنبه گزارش داد که سفير رژيم‌صهيونيستي در واشنگتن براي همتايان عرب خود دعوتنامه ارسال کرده و از آن‌ها خواسته است تا در سخنراني بنيامين نتانياهو نخست‌وزير اين رژيم‌ که قرار است روز سوم مارس در کنگره آمريکا انجام شود، شرکت کنند.جفري گلدبرگ خبرنگار بانفوذ اين نشريه که روابط نزديکي با اسرائيل دارد، نوشته است که اعراب اين درخواست نتانياهو را رد و اعلام کرده‌اند که در اين نشست شرکت نمي‌کنند.

در خبر منتشرشده گلدبرگ آمده است که «سفير نتانياهو در آمريکا تلاش ناموفقي براي آوردن سفراي کشورهاي عربي به سخنراني رئيس خود انجام داد. ران درمر(سفير تل‌آويو در واشنگتن) شخصا با ارسال ايميل خواستار حضور سفراي عربي در اين سخنراني شد».

بر اساس خبر منابع وابسته به رژيم صهيونيستي، درمر در روزهاي اخير به حداقل دو سفير کشورهاي عربي کويت و امارات عربي متحده ايميل زد؛‌ ايميلي که در آن ادعا شده «کشورهاي عربي سني و اسرائيل» در قبال برنامه هسته‌اي ايران با «دشمن مشترک» مواحه هستند.

سفير رژيم اشغالگر قدس در ايميل‌هاي ارسالي ضمن درخواست براي حضور سفراي عربي در سخنراني نتانياهو، خواستار «ايجاد جبهه متحد و علني» بين طرفين شد تا به قانع کردن کنگره آمريکا براي متوقف کردن توافق هسته‌اي با ايران کمک کند.در يادداشت گلدبرگ تاکيد شده که اگرچه کشورهاي عربي در محافل خصوصي موافق مواضع نتانياهو درباره مذاکرات هسته‌اي هستند اما به صورت علني اين موضوع را مطرح نکرده و با مواضع اوباما مخالفت نمي‌کنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان