arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

آيت‌الله نوري‌همداني: غرب بداند که فرهنگ تسليم‌ناپذيري امام از سوي دولت ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يکي از مراجع تقليد قم گفت: غرب بداند که فرهنگ تسليم‌ناپذيري امام از سوي دولت ادامه دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع ‌رساني رياست جمهوري، آيت‌الله حسين نوري‌همداني در ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني با بيان اينکه بناي ما بر اين است که به طور کلّي از دولت حمايت کنيم، اظهار کرد: نقد و پيشنهاد دلسوزانه براي پيشرفت دولت را وظيفه خود مي‌دانيم و اين پيشنهادها و نظرهاي دلسوزانه خصوصاً در دولت شما با توجه به سوابق انقلابي و روحاني بودنتان، بيشتر از گذشته است.

وي با بيان اينکه آنچه امروز بيان مي‌شود قطعاً براي پيشرفت دولت و انقلاب و از روي علاقه و دلسوزي است، به ضرورت تقويت فرهنگ تسليم‌ناپذيري اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) شخصيتي بودند که هيچ‌گاه به غير از خدا در مقابل کسي تسليم نشدند و خوفي به خود راه ندادند و با اين قدرت توانستند عزت اسلام و تشيع را در جهان زنده نگه دارند.

آيت‌الله نوري‌همداني اظهارداشت: وظيفه همه ما اين است که اين فرهنگ را زنده نگهداريم و آن را رونق بيشتر دهيم. اين فرهنگ را بايد امروز در مقابل غرب و ايادي آنها نشان دهيم تا بدانند که فکر امام همچنان باقيست و توسط رهبري و دولت اسلامي ايران ادامه دارد.

اين مرجع تقليد در ادامه به مذاکرات هسته‌اي اشاره کرد و با حمايت از اصل مذاکرات و توصيف مذاکره‌کنندگان ايراني به افرادي متدين، انقلابي و سخت‌کوش گفت: حمايت از مذاکرات بدان جهت است تا اولا با معرفي منطق و گفت‌وگو صحيح و عملکرد دقيق نظام به دنيا نشان دهيم اهل صلح و منطق هستيم و در مرحله بعدي چهره استکبار و غرب را نشان دهيم.

وي افزود: بايد دقت کنيم که غرب از ما کينه در دل دارد و حاضر به گفت‌وگو در شرايط برابر نيست و از طرفي برخي ايادي آنها در منطقه با پول نفت و گاز در صدد تخريب نظام اسلامي هستند. توقع ما از دولت اين است که با دشمنان به شدت و از موضع عزّت و قدرت برخورد شود و در روابط و موضع‌گيري‌ها، همان طور که از امام آموختيم، هيچگاه خداي ناکرده ضعف و سستي به خود راه ندهيم و طبق نظر امام و مقام معظم رهبري عمل کنيم.

آيت‌الله نوري‌همداني گفت: ما در مذاکره بايد دقت کنيم که اگر با حفظ عزت و منافع ملّي به نتيجه رسيديم خيلي خوب است، ولي اگر به خاطر اينکه غرب زياده‌خواهي دارد، عزت ما زير سئوال مي‌رود و خون شهدا پايمال مي‌شود، به نتيجه نرسيم، هيچ عيب و نقص براي دولت نيست بلکه عزّت است.

اين مرجع تقليد در ادامه به بحث مسايل اقتصادي کشور پرداخت و با تاکيد بر اينکه دولت يازدهم در مسائل اقتصادي از جمله ثابت نگه‌داشتن ارزش پول ملي و ارز زحمت کشيده است، اظهار کرد: مردم مي‌خواهند اقتصاد در سر سفره‌ آنها اثر بگذارد و گاهي مردم به ما مراجعه مي‌کنند که اجناس گران شده است.

وي با اشاره به اينکه عدم نظارت بر قيمت‌ها و حضور دلالان و واسطه‌ها باعث مي‌شود که عملکرد دولت در عرصه اقتصاد در معيشت مردم تأثير نگذارد، گفت: اقتصاد کشور بايد همان طور که مقام معظم رهبري بر آن تاکيد کرده‌اند برمبناي اقتصاد مقاومتي مديريت شود و اقتصاد مقاومتي از ضروريات است چه تحريم داشته باشيم، چه نداشته باشيم.

آيت‌الله نوري‌همداني در بخش ديگري از رهنمودهاي خود به اهميت تقويت بيش از پيش ارتباط دولت با حوزه اشاره کرد و افزود: ارتباط بيشتر با حوزه به ويژه در مسائل فرهنگي ضروري است تا خداي ناکرده به نام دولت کاري نشود که موجب ناراحتي متدينين و حوزويان شود. بايد به مسائل فرهنگي دقت شود که موازين انقلابي و منطبق با اسلام و تشيع باشد و ارتباط با مراجع و جامعه مدرسين بيشتر باشد. جامه مدرسين نهادي است که قبل و بعد از انقلاب نقش مؤثر داشته است.

در ابتداي اين ديدار جمعي از مسئولان ارشد دولت حضور داشتند و سپس آيت‌الله نوري‌همداني و روحاني در جلسه‌اي خصوصي به گفت‌و‌گو در خصوص مهمترين مسايل کشور پرداختند.
نظرات بینندگان